یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تحول

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: یکی از شروط و الزامات تحقق اهداف مطلوب تحول در حوزه های علمیه، تلاش در مسیر گفتمان سازی نخبگانی است.

دکتر محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تحولات سیاسی و اقتصادی و نیز معضلات فرهنگی و اجتماعی ما را نباید از اهمیت توجه به مباحث بنیادین علمی به ویژه مساله تحول در حوزه های علمیه غافل کند.

وی همچنین افزود: اساساً یکی از ماموریت های بسیار مهم نهاد روحانیت و حوزه های علمیه ، تلاش در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی است که در این خصوص حوزویان با اهتمام در مسیر تحقق تحول نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه یکی از ملزومات جدی برای ایجاد تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی را گفتمان سازی نخبگانی برشمرد و گفت: تحول در حوزه که این همه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است برای ایجاد تحول در علوم انسانی بسیار نیاز می باشد چه آن که بی شک حوزه متحول می تواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی باشد.

 وی همچنین اضافه کرد: از این منظر بسیار ضروری است که حوزویان مستعد با تحقیق و پژوهش و جهاد علمی موانع تحول در علوم انسانی را مرتفع سازند و بدین وسیله خدمتی ماندگار به اسلام و انقلاب انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha