شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ائتلاف میان ادیانی در آمریکا به حمایت از مسلمانان برخاستند

حوزه/ ائتلاف گروه‌های مذهبی نیوجرسی اعلام کرد: تنها به این دلیل که عده‌ای مخالف ساخت مسجد هستند نمی‌تواند دلیل نقض حقوقی و تبعیض در دادن اجازه ساخت مسجد برای مسلمانان باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  mycentraljersey.com، 20 گروه های مذهبی مختلف از جمله مسیحیان باپتیست و پروتستان‌های انجیلی و یهودیان، برای ساختن مسجد برناردز واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا، به دفاع حقوقی از  جامعه اسلامی این شهر برخاستند.

گروه‌های مذهبی حمایت کننده ساخت مسجد شامل: ائتلاف میان ادیانی در مساجد، کانون وکلای مسلمانان نیویورک، انجمن وکلای مسلمان نیوجرسی، کمیته مشترک باپتیست برای آزادی مذهبی ، صندوق بکت برای آزادی مذهبی، مرکز آزادی مذهبی و اسلام، کمیسیون اخلاق و آزادی مذهبی در کنوانسیون باپتیست جنوبی، انجمن وکلا و حقوق دانان یهودی آمریکا، انجمن ملی آسیا و اقیانوسیه، فدراسیون کلیساهای کوئینز، ائتلاف سیک‌ها و بسیاری گروه‌های دیگر بوده‌اند.

روز چهارشنبه در دادگاه فدرال، گروه‌های مذهبی مذکور زیر چتر صندوق بکت برای آزادی مذهبی با محکوم کردن عملکرد شورای این شهر در رد پیشنهاد ساخت مسجد برای جامعه اسلامی، این عمل را توهین به ملت و تعهدات جامعه آمریکا در حفظ آزادی مذهبی برای همه دانستند.

این گروه‌ها در ادامه اعلام کردند: تنها به این دلیل که عده‌ای مخالف ساخت مسجد هستند نمی‌تواند دلیل این نقض حقوقی و تبعیض در دادن اجازه ساخت مسجد برای مسلمانان باشد. چنین رفتار غیرمعمولی می‌تواند تهدید بالقوه‌ای برای اجرای آزادی مذهبی برای تک تک گروه‌های مذهبی دیگر باشد.

محمد علی چادری، شهردار سابق و رئیس کنونی جامعه اسلامی برناردز در این باره می‌گوید: زمانی که 50 سال پیش به این کشور آمدم باور داشتم که در آمریکا آزادی مذهبی و برابری در مقابل قانون وجد دارد. ساخت این مسجد بخشی از رویای من در آمریکا است. ما از پشتیبانی و حمایت فوق العاده گروه‌های مذهبی مختلف بسیار سپاسگذاریم و این نشان می‌دهد که همه آن‌ها معتقدند که مسلمانان نیز حق داشتن مکانی برای عبادت در شهر برناردز را دارند.

جامعه اسلامی خواستار ساختن مسجدی با مساحتی بیش از 4 هزار فوت مربع با نمازخانه‌ای در حدود 2 هزار فوت مربع است. تلاش‌های مختلف جامعه اسلامی سبب راضی شدن انجمن شورای شهر برای اجازه دادن به ساخت مسجد نشده و آن‌ها با بهانه‌های مختلف و ایرادگیری‌های بی‌معنی مختلف دادن اجازه برای ساخت این مسجد را به تعویق می‌اندازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha