دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر جلیلی

حوزه/ دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی افزود: ایمان عامل زنده ماندن روحیه انقلابی در جامعه به ویژه در قشر جوان می باشد، ولی متأسفانه برخی امروز به منظور تحقق رؤیای تبدیل نعمت انقلاب اسلامی و گرفتن آن از ملت ایران در برابر انقلابیون قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید جلیلی، در مراسم سالگرد شهید حجت الاسلام مهدی مطلبی، که عصر امروز در نمازخانه مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین نعمت های نسل ما حکومت انقلاب اسلامی است، انقلابی که پاسخ یک ملت به دعوت خدا و پیامبر و انتخاب یک ملت برای جاری شدن اسلام در تمام شئون اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بود.

وی ادامه داد: آنچه که از دغدغه های مهم بعد از هر موفقیت بزرگ و نهضت ها وجود دارد حفظ آن موقعیت و نهضت است، انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائله مستثنی نیست و همان دغدغه ای را که برای پیروزی آن داشتیم، برای حفظ آن نیز داریم.

دکتر جلیلی ایمان و عمل صالح را عامل پیروزی انقلاب و ابزاری مهم در حفظ ان عنوان کرد و گفت: ملت ما توفیق یافت تا تجربه کند که هرچه ایمان و عمل صالح را در مناسبات خود وارد کند به همان اندازه نتیجه خواهد گرفت. مسئله ای که دشمنان نیز به آن اعتراف دارند. اعتراف به این که ایران با انقلاب اسلامی حیاتی جدید یافت و تبدیل به قدرت و پدیده ای در جهان شد که نمی توان ان را انکار نمود.

وی انقلاب اسلامی ایران را تجربه ای برای پیروزی حق بر استکبار برشمرد و گفت: ملت ایران به دشمن نشان داد که چگونه می توان در برابر استکبا جهانی ایستادگی نمود و اندیشه خود را محقق کرد و آن را به پیش برد تا جایی که دشمن در برخی از موارد بیان می کند که بدون حضور فعال ایران نمی توان مسائل منطقه ای و جهانی را حل نمود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، به تلاش های همه جانبه دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی و ناکامی آن در برابر ارده ملت ایران اشاره نمود و اظهار داشت: آنها در برابر حرکت های الهی ملت ایران هرچه داشتند به کار بردند و اگر کاری هم نکردند، نتوانستند انجام دهند.

وی دست برداشتن ملت از مولفه های قدرت نظام اسلامی را روزنه امید دشمنان عنوان کرد و ابراز داشت: دشمن فهمید که ترور گزینه های نظامی و ... در برابر ملت سر افراز ایران کارایی خود را از دست داده است و هر آنچه آنها می خواستند، این ملت با اراده خود در برابر انها ایستادگی کرد. عقب راندن مردم از مولفه های قدرتشان، تنها راهی است که استکبار در پیش روی خود قرار داده است.

دکتر جلیلی روحیه انقلابی را مولفه قدرت ملت ایران در برابر استکبار جهانی دانست که استکبار برای برداشتن آن از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: ایمان عامل زنده ماندن روحیه انقلابی در جامعه به ویژه در قشر جوان می باشد، ولی متأسفانه برخی امروز به منظور تحقق رؤیای تبدیل نعمت انقلاب اسلامی و گرفتن آن از ملت ایران در برابر انقلابیون قرار گرفتند.

وی جریان انقلابی را جریانی پرتلاش در راستای حفظ انقلاب و عزت جامعه اسلامی و حفظ مردم در این مسیر عنوان کرد و گفت: تلاش غیر انقلابی ها پشیمان کردن مردم از انقلاب و استبدال کشور است، ولی جریان انقلابی به دنبال حفظ استقلال کشور و ترویج امید و حرکت رو به جلو در میان مردم است.

جلیلی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افراد انقلابی باید کار را محکم و متقن انجام دهند و با از خود گذشتگی تفکر انقلابی را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان این که شخصیت انقلابی دنبال انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی است، خاطرنشان کرد: انقلابی که خالی از اسلام باشد و یا اسلامی که خالی از انقلاب باشد، نمی تواند به موفقیت برسد، از این روست که باید، به دنبال تحقق و حفظ انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی باشیم.

 

۳۱۳/۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha