یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
[۳۸۰۷۲۹] عدم پذیرش کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی توسط نویسندگان و هنرمندان ایرلندی

حوزه/ رئیس کمپین همبستگی ایرلند با فلسطین با سپاسگذاری از نویسندگان ایرلندی گفت: به عنوان یک زن فلسطینی که از سرزمین مادری‌اش آواره شده، به خاطر عدم پذیرش کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی سپاسگذارم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،به نقل از anphoblacht.com، نویسندگان جشنواره هفته لیستوول در ایرلند، بودجه اهدایی توسط سفارت رژیم صهیونیستی را در راستای بایکوت اسرائیل نپذیرفتند. روز گذشته تحریم استفاده از کمک‌های مالی سفارت رژیم صهیونیستی توسط هنرمندان، فعالان حقوق بشر و فعالان همبستگی با فلسطین در ایرلند با استقبال روبرو شده و قدم بزرگی در راستای بایکوت جهانی رو به رشد جنبش عدم سرمایه گذاری، بایکوت و تحریم جهانی رژیم صهیونیستی برداشته شد. زیرا برگزارکنندگان جشنواره مطلع شدند که پذیرش هر گونه بودجه از رژیم صهیونیستی نقض حقوق مدنی مردم فلسطین بوده و تصمیم به تحریم فرهنگی اسرائیل گرفتند. به علاوه عده دیگری از هنرمندان شرکت کننده در این جشواره نیز پس از ارتباط با اعضا تصمیم گرفتند در این تحریم شرکت کنند.

کمپین همبستگمی ایرلند با فلسطین عملکرد نویسندگان جشنواره را یک تصمیم شجاعانه و اصولی توصیف کردند،  فتین التمیمی رئیس کمپین همبستگی ایرلند با فلسطین از نویسندگان برگزارکننده فستیوال هفته لیستوول سپاسگذاری کرده و گفت: به عنوان یک زن فلسطینی که از سرزمین مادری‌اش آواره شده، از این فستیوال به خاطر عدم پذیرش کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی سپاسگذارم. این تصمیم شجاعانه، اخلاقی و حقیقتا کاری درست بود. این حرکت هرچند کوچک بوده اما قطعا برای مردم فلسطین که در راه آزادی، عدالت و برابری مبارزه می‌کنند قدمی ارزشمند و قابل توجه است، چه فلسطینیانی که زیر سایه شوم رژیم آپارتاید اسرائیل زندگی می‌کنند و چه آنانی که در تبعید و آوارگی بسر می‌برند.

این مسئله زمانی مورد توجه قرار گرفت که بعد از ظهر روز یکشنبه اعضای جامعه هنرمندان ایرلند در شبکه‌های اجتماعی بروشورهای جشنواره لیستوول را که در آن از رژیم صهیونیستی به خاطر کمک‌های مالی تشکر شده بود، به اشتراک گذاشتند. در پی نگرانی‌های ابراز شده از پذیرش کمک مالی خارجی از یک رژیم آپارتاید چون اسرائیل در یکی از جشنواره‌های ادبی پیشرو در ایرلند، نویسندگان برگزارکننده جشنواره در صفحه فیس بوک خود اعلام کردند که هیچ گونه تبادل مالی میان نویسندگان لیستوول و سفارت اسرائیل در ایرلند انجام نشده است و رژیم صهیونیستی تنها هزینه سفر نویسندگان را تامین می‌کند. با این حال این شکل از پشتیبانی نیز نقض قوانین کمپین تحریم علمی و فرهنگی اسرائیل محسوب می‌شد. به این ترتیب اعضای فستیوال سرانجام روز گذشته در اقدامی مشابه اعلام کردند که کمک‌های مالی اسرائیل به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود.

در نامه کمپین همبستگی ایرلند با فلسطین، با اشاره به نقض دائمی قوانین بین‌المللی و حقوق بشر توسط اسرائیل، و جنگ دائمی اسرائیل در سرکوب فرهنگی فلسطینیان، اعلام کرد که فستیوال نمی‌تواند پذیرای حمایت‌های رژیم صهیونیستی باشد. در این نامه همچنین توضیح داده شده که جنبش بایکوت اسرائیل در ایرلند و سرتاسر جهان از حمایت هنری گسترده‌‌ای برخوردار است و فستیوال‌های گذشته در ایرلند نیز نمونه‌های این مسئله هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha