یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سعید روحانی

حوزه/ دبیر کانون های فرهنگی مساجد استان قم از انعقاد تفاهم نامه سالانه این مسجد با ۳۴ برنامه کلی فرهنگی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سعید روحانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال یک تفاهم کلی و سالانه با مساجد استان قم در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی منعقد شده است.

وی افزود: در این تفاهم نامه 34 عنوان برنامه کلی ذکر شده؛ این برنامه ها در تابستان، طرح اوقات فراغت و سال تحصیلی طراحی شده است و کانون ها مخیر هستند تا در هر کدام از این بخش ها، برنامه برگزار کنند.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: از جمله برنامه های شاخص قرآنی در ماه رمضان برگزاری 5 محفل بزرگ قرآنی برای 50 مسجد است که برنامه افطاری نیز ویژه این مساجد برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قم با ذکر این مطلب که مساجد بر اساس تعداد نفراتی که جذب می کنند و توانایی که دارند امتیازاتی کسب نموده و بر آن اساس به آنها بودجه تخصیص می یابد، گفت: مساجد و فعالان کانون های مساجد نیز می توانند ایده های خود را نیز مطرح کنند و طبق این ایده، تا کنون 310تفاهم نامه در این زمینه منعقد شده که 211 تفاهم نامه ویژه برادران است.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: 37 هزار و ششصد نفر در این کانون ها ثبت نام کرده اند؛ در این راستا نیز 1476 حلقه در مساجد شکل گرفته اند که از سوی این دبیرخانه حمایت می شوند.

وی گفت: ایجاد و برگزاری 447 حلقه قرآنی، 143 جلسه تفسیر در مساجد، برگزاری 107 حلقه درسی، 45 هسته پژوهش، 108 اتاق فکر،216 خانه بهشتی ویژه والدین،199 پرسمان جوان، برگزاری 147کلاس مهارتی چون نویسندگی و فتوشاب و سخنوری و..، 46کلاس مهارتی و فنی،از جمله برنامه های این کانون ها است.

وی گفت: حمایت از برگزاری 112 برنامه شبی با قرآن، 128 هیئت قرآن، 231 جزخوانی در مساجد، 157 هیئت هفتگی، 197 کانون فرهنگی در بحث نمازیاوران، 103 یادوراه شهداء، 33 نشریه از دیگر خدمات این کانون ها است.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: در همین زمینه 48 گروه به مشهد و راهیان نور اعزام می شوند، برگزاری 127 اردوی درون استانی و بیش از 200اردوی درون شهری از دیگر برنامه های این دبیرخانه است.

مسئول کانون های فرهنگی استان قم بیان کرد: یکی از برنامه های شاخص استان در سال جاری، برگزاری مسابقه قرآنی "مدهامتان" است که در طول سال در کشور برگزار می شود که امسال قم میزبان این برنامه است؛ این برنامه مخصوص خواهران و برادران کشوری است و آذرماه در قم برگزار می شود.

وی گفت: برنامه دیگر جزء خوانی جوانان و نوجوانان است که منسجم ترین برنامه قرآنی در کشور است که 99 درصد اعضای این اعضا از کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند و روزی 700نفر از کانون ها به حرم مشرف می شوند.

مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان قم تصریح کرد: برگزاری المپیاد فرهنگی و ورزشی، حمایت از اردوی مشهد و اعزام 2 هزار نفر، برگزاری مسابقه کتابخوانی با حضور فعالان در 170 کتابخانه کانون های فرهنگی مساجد و برگزاری اردوی اندیشه های آسمانی از دیگر فعالیت های این دبیرخانه در سال جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری طرح گلپوش که کارگاه عفاف و حجاب است و برگزاری طرح کتابخوانی کتابخانه فهیم از جمله برنامه‎های این دبیرخانه در بخش خواهران است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha