شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس اتحاد علمای یمن_ شرف الدین شمس الدین

حوزه/ رئیس اتحاد علمای یمن، شرایط امروز مردم مظلوم این کشور را مشابه ملت فلسطین دانست و اظهار کرد: ائتلاف آل سعود، آمریکا و اسرائیل، تجزیه یمن را دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید شمس الدین شرف الدین، رئیس اتحاد علمای یمن، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که ملت یمن حقیقتاً مظلوم هستند، گفت: دشمن متجاوز سعودی حتی حرمت ماه های حرام و ماه مبارک رمضان را هم نگاه نمی دارد و به گونه ای وحشیانه مسلمانان، مساجد، بیمارستان ها و ... را بمباران می کند.

رئیس اتحاد علمای یمن، شرایط امروز مردم مظلوم این کشور را مشابه ملت فلسطین دانست و اظهار کرد: در جریان حمله به یمن ما شاهد ائتلاف آل سعود، آمریکا و اسرائیل برای کشتار یک ملت هستیم.

شرف الدین، هدف دشمن را تجزیه یمن دانست و عنوان کرد: به لطف خداوند متعال علمای یمن با اتحاد خود از بروز جنگ طایفه ای و مذهبی در داخل کشور جلوگیری کردند.

وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری و همراهی جمهوری اسلامی ایران با ملت یمن، خاطر نشان کرد: ملت مظلوم یمن در سایه سکوت بین المللی بمباران می شود و در این میان متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی نیز سکوت کرده اند.

شیخ محمد طاهر انعم، نائب رئیس حزب رشاد السلفی یمن نیز طی سخنانی با بیان این که ملت یمن با پایداری و پایمردی بیش از 15 ماه در مقابل هجمه وحشیانه دشمن مقاومت کرده، گفت: مردم ما از طوایف و مذاهب مختلف، همواره در کنار یکدیگر زندگی کرده و می کنند و در نهایت، این دشمنان خارجی هستند که شکست خواهند خورد.

شیخ محسن المطری، عضو اتحادیه علمای یمن نیز گفت: دشمن ما با تمام امکانات رسانه ای، اقتصادی و سیاسی خود در صدد توجیه کشتار مردم یمن است و در این راه از هیچ رفتاری دریغ نمی کند.

شیخ جبریل حسن ابراهیم، معاون وزیر حج و اوقاف یمن نیز با اشاره به موشک باران زنان و کودکان بی دفاع یمنی، تصریح کرد: جنگنده های سعودی تمام ملت ما اعم از شیعه و سنی را هدف قرار می دهند. اما ملت یمن همواره در کنار هم بوده اند و خواهند بود.

دکتر «عبد الرحیم الحمران» از سران جنبش انصار الله هم در سخنانی ضمن ابلاغ سلام عبدالمالک الحوثی، رهبر انصار الله به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) بر مقاومت در برابر ظالمان تاکید داشتند، ملت غیور یمن نیز در برابر دشمن سعودی ایستادگی می کند و ان شاءلله پیروز خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از مظلومان حمایت کرده و ما از این روحیه تشکر می کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha