دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان این که نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تجلی گاه فعالیت های قرآنی شیعیان است، گفت: اگر ما امروز سر سفره قرآن نشسته ایم، مدیون حوزه و تلاش های قرآنی صورت گرفته توسط آن هس

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرف خانی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به خبرنگار «حوزه» گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، یک محملی است برای تبادل افکار و نظرات و تولیداتی که در عرصه قرآن انجام می شود.

وی با بیان این که نمایشگاه قرآن یک فضاسازی قرآنی در کشور انجام می دهد، گفت: ما باید از همه ظرفیت ها برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کشور استفاده کنیم؛ یعنی گاهی از ابزار هنر، گاهی از صوت های خوب، گاهی باید از ظرفیت فرهنگی و دیجیتالی و ... استفاده کنیم تا فرهنگ قرآنی در کشور نهادینه شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: یکی از محمل هایی که می تواند فضای قرآنی را در جامعه ایجاد و فرهنگ قرآنی را گسترش دهد، همان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

وی با بیان این که برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توسط جمهوری اسلامی ایران، پاسخ محکمی است به افرادی که عنوان می کنند، قرآن شیعه متفاوت بوده و ایرانیان به آن توجه ندارند، افزود: برگزاری نمایشگاه، پاسخ محکمی است به یاوه گویی های وهابیت و کشورهایی است که از وهابیت تأثیر گرفته اند؛ این نمایشگاه تجلی گاه فعالیت های قرآنی شیعیان و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی، ادامه داد: این نمایشگاه اگر برگزار نشود، یعنی ما نتوانستیم در عرصه قرآنی فعالیتی کنیم، ولذا این نمایشگاه نشان گر ارادت عملی ما به ساحت قرآن کریم است.

وی با بیان این که اولویت اول حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: جایگاه اصلی مباحث قرآن کریم و پژوهش های متأثر از آن، حوزه های علمیه است، لذا حتی در مؤسساتی که با نام قرآنی شکل گرفته، اگر یک روحانی در رأس آن نباشد، نمی توان به باطن قرآن پی برد، بلکه فقط ظاهری از قرآن مشخص است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، غنی ترین بخش نمایشگاه قرآن محسوب می شود، گفت: یکی از نقاطی که انسان احساس آرامش می کند، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و به ویژه بخش حوزوی است، چرا که اگر ما امروز سر سفره قرآن نشسته ایم، مدیون حوزه و تلاش های قرآنی صورت گرفته توسط آن هستیم.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) الگوی حاکمیت قرآنی را به دنیا معرفی کرد و این کار متأثر از حوزه علمیه بود، تصریح کرد: اگر یک نمایشگاهی با نام قرآن برگزار شود اما بخش حوزوی در آن حضور نداشته باشد، اصلا مفهومی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی با بیان این که باید از ابزارهای مختلف برای گسترش فرهنگ قرآنی استفاده کرد و این مهم با حضور حوزویان در عرصه های مختلف محقق می شود، گفت: مردم هنوز حوزه را خوب نمی شناسند اما نمایشگاه قرآن فرصت خوبی است تا این اشکال، تا حد زیادی برطرف شده و مردم با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha