یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی

حوزه/ عضو دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که خدمات حوزه های علمیه در عرصه قرآنی هنوز ناشناخته است، از رسانه های مختلف به ویژه صدا و سیما خواست، در این خصوص کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی، با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به خبرنگار «حوزه» گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، هر سال در حال تحول و رشد بوده و خوشبختانه اقبال مردم نیز به آن بیشتر شده است.

وی افزود: بخش حوزوی نمایشگاه نیز خوشبختانه هر سال بهتر از سال گذشته است و در این بین زحمات آقای طیب حسینی مدیر محترم بخش حوزوی نمایشگاه قابل تقدیر است.

این استاد حوزه یادآور شد: نکته ای در این میان باعث تأسف است و این که معرفی خدمات ارزشمند حوزه های علمیه سراسر کشور در عرصه قرآنی، به حد کافی نیست.

وی با اشاره به پژوهش های علمی انجام شده در عرصه قرآنی توسط حوزه های علمیه گفت: خدمات بزرگی که در عرصه دفاع از دین و قرآن توسط حوزه های علمیه صورت می گیرد، آن طور که باید و شاید توسط رسانه های مختلف کشور، منعکس نشده و به همین جهت ناشناخته است.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی ادامه داد: حوزه های علمیه علاوه بر عرصه های علمی، در عرصه های هنری نیز حضوری فعال دارند و جلوه ای از آن را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شاهدیم؛ این شرایط می طلبد که رسانه های مختلف کشور به ویژه صدا و سیما با حضور در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خدمات قرآنی حوزه های علمیه در عرصه های مختلف را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان این که مسلمانان در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند، گفت: متأسفانه بسیاری از خدمات ارزنده حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم در عرصه قرآن، برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته است؛ در حالی که نباید این گونه باشد.

این استاد حوزه گفت: باید با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و برپا شدن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بیش از پیش به معرفی آثار علمی و پژوهشی قرآنی کشور به ویژه آثار حوزویان اقدام کنیم.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از افتخارات کشورمان و از افتخارات جهان اسلام است که ببینند این اقدامات ارزشمند در راه معارف قرآن و اهل بیت(ع) در حوزه های علمیه انجام می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی در پایان با تمجید از فعالیت خبرگزاری حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: خبرگزاری حوزه، مبین افق حوزه در عرصه های مختلف علمی و ... است و همواره تلاش دارند که اقدامات ارزشمند حوزه در عرصه های مختلف به ویژه عرصه های قرآنی را برای مردم جهان، معرفی و تشریح کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha