سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام احمد عابدی - مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر ضرورت انس بیش از پیش جوانان با قرآن، گفت: جوانان باید با مدد گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) در مسیر بندگی پیش بروند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، به بیان نکاتی در خصوص اهمیت شب قدر پرداخت و اظهار داشت و گفت: اهمیت شب قدر به خاطر قرآن صامت و قرآن ناطقی است که برای هدایت انسان ها از جانب خداوند در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، قرآن صامت را همان کتاب مقدسی عنوان کرد که ما همه روزه آن را تلاوت می کنیم و گفت: قرآن ناطق همان امام معصومی است که همه هستی به یمن وجود با برکتش در گردش است.

وی با بیان اینکه تمامی معصومین(ع) در عصر خود قرآن ناطق بوده اند و مردمان زمان خود را راهنمایی و هدایت می کردند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر قرآن ناطق ما آن منتظر قائم، حضرت ولیعصر(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی همچنین با بیان اینکه ما با داشتن طهارت باطنی می توانیم قرآن را درک کنیم و از آن بهره ببریم، اظهار داشت: هر وسیله ای که ما را به این دو برساند تا بتوانیم در راستای کلام الهی حرکت کنیم، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: باید حواسمان را جمع کنیم که شیطان در این ایام در بند است و راحت تر از دیگر ایام می توانیم برای داشتن طهارت فکری و ذهنی تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی ادامه داد: در شب های قدر باید توجه ویژه ای نسبت به قرآن داشته باشیم و به خوبی آن را قرائت کنیم و در زندگی خود راه و روش هایی که در آن ارائه شده را به کار بگیریم؛ در واقع باید هم قرآن صامت را تلاوت کنیم و هم جوارح و جوانحمان را تحت فرماندهی اصلی که همان قرآن ناطق زمانمان است، قرار بدهیم تا بتوانیم به مطلوب کمالی که خداوند برای هر انسانی قرار داده است برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوان ها به دلیل دو خاصیتی که در وجود خود دارند می توانند به هدفشان برسند، اظهار داشت: یکی از پتانسیل های مهمی که در وجود جوان ها قرار دارد نشاط و شادابی است که خداوند به آنان عطا کرده است؛ لذا می توانند از نظر روحی و جسمی مقاماتی بیش از دیگران در راستای بندگی خدا داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: دومین خاصیتی که در یک جوان قرار دارد قوه تطهیر است، به گونه ای که یک جوان با کوچکترین تحولی می تواند از گذشته اشتباه و تلخش عبرت بگیرد و با امید مضاعف و باطنی پاک به سمت مطلوب کمالاتش پیش برود، لذا لازم است جوانان با مدد گرفتن از این دو فرصت مهم طهارت باطنی پیدا کنند و در مسیر بندگی پیش بروند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha