دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تظاهرات فلسطینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: هدف از ایجاد وتقویت داعش و ایجاد فتنه تکفیر در جهان اسلام ، کاستن از اهمیت مساله فلسطین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که به تعبیر مقام معظم رهبری، روز قدس فقط روز فلسطین نیست، بلکه روز امت اسلامی است، اظهار داشت: هر چند در سالیان اخیر، با ظهور شوم گروه های تروریستی و تکفیری، توجه بخش مهمی از جهان اسلام معطوف به وقایع و تحولات کشورهای عراق و سوریه و جنایت آفرینی های این گروه به ظاهر مسلمان اما در واقع ضد اسلامی شده ، اما با این حال نباید فراموش کرد که فلسطین همچنان اولویت نخست جهان اسلام است و هیچ حادثه و واقعه دیگری نباید اذهان یک و نیم میلیارد مسلمان را از این حقیقت مسلم غافل کند.

وی افزود: واقعیت آن است که دشمنان اسلام در طول این سالها بسیار کوشیده که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند و اساساً یکی از اهداف ایجاد و تقویت داعش از سوی نظام سلطه و مستکبران عالم نیز این بوده که ضمن تشدید اسلام هراسی ، اذهان مسلمین را از توجه به قدس شریف به عنوان قبله نخست اسلام منحرف نمایند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی به مدد انبوه رسانه های بزرگ و تاثیرگذاری که در اختیار دارد، به اشکال مختلف در پی آن است که از اهمیت و حساسیت مساله قدس در نزد مسلمانان جهان بکاهد و به ویژه در سال های اخیر با ایجاد گروه های منحرفی چون داعش و جبهه النصره و بوکو حرام و القاعده و غیره ، دقیقاً در همین مسیر گام برداشته است.
وی اضافه کرد: وقتی ما نگاه می کنیم و می بینیم که حتی یک تیر فشنگ نیز از سوی گروه های تکفیری که خودشان را پرچمدار اسلام عنوان می کنند به سمت سرزمین های اشغالی شلیک نشده ، این مساله نشان دهنده آن است که صهیونیست ها چقدر از جولان داعشی ها در سرزمین های اسلامی خرسند هستند.
این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: امام راحل عظیم الشان با معرفی و نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در حقیقت خونی تازه در رگ های مسلمانان عدالت خواه و ظلم ستیز جاری کردند که هر سال شاهد برکات این اقدام ماندگار خمینی کبیر هستیم.
وی افزود: آنچه مهم و بایسته است این که ما باید امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور باصلابت و دشمن شکن خود در راهپیمایی روز قدس ، نشان دهیم که اولاً همچنان به تاسی از سیره امیرالمومنین (ع) یاور مظلوم و دشمن ظالم هستیم و ثانیاً اجازه نمی دهیم که آرمان قدس شریف مظلوم و مهجور باقی بماند .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha