دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هزاران تن از مسلمانان هندی در مراسم شب احیاء

حوزه/ بخاری گفت: جنبش‌های ضدداعشی با استقبال جهانی روبرو بوده و در روز‌های آینده شاهد تقویت بیشتر آنان نیز خواهیم بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»هزاران تن از مسلمانان اهل تسنن هندوستان که در "صلاه ناگار" جمع شده بودند، اعلام کردند که گروهک تکفیری داعش نه تنها غیراسلامی است، بلکه ضداسلامی نیز می‌باشد. این مسلمانان هندی به مقاومت در برابر تلاش‌های تروریست‌ها برای ربودن اسلام اعلام تعهد کردند.

هزاران تن از مسلمانان اهل تسنن از بخش‌های مختلف ایالت کرالا در جنوب هند به "صلاه ناگار" آمدند تا مراسم ویژه ماه مبارک رمضان را برگزار کنند. در این مراسم باشکوه جمعیت به حدی زیاد بود که هر 6 سالن از خیل جمعیت لبریز شده بود و به گفته برگزار کنندگان، بیش از 3 هزار نفر در این مراسم حضور داشتند. این درحالی بود که عده زیادی از مردم به طور زنده مراسم را از طریق تلویزیون‌های خانگی دنبال می‌کردند.

 برپایه این گزارش به نقل از thehindu.com، در بیانیه این گردهمایی که قرائت و مورد تاکید حاضران قرار گرفت آمده است: هرچند ما به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم، با این حال به تمامی ادیان و پیروان آنان احترام می‌گذاریم. ما علیه نیروهایی چون داعش که برای نابودی اتحاد در بشریت فعالیت می‌کنند، شب و روز بیدار و آگاه خواهیم بود.

سید ابراهیم خالد بخاری رئیس آکادمی مدین هم  گفت: حکومت‌های داعشی که خود را خلافت اسلامی اعلام کرده‌اند تمامی اصول بنیادین اسلام را نقض کرده‌ند. اسلام تجسم عشق، مدارا و احترام به همگان است. اعمال وحشیانه داعشیان مانند کشتن بی‌گناهان و آزار و اذیت زنان و کودکان چهره اسلام را کدر کرده‌اند. ما به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که ایمان ما را به یغما ببرند.

بخاری همچنین گفت: ما همچنین تصریح می‌کنیم که از حقوق اقلیت‌های مذهبی در کشورهایی با اکثریت مسلمان دفاع خواهیم کرد.  جنبش‌ها علیه داعش با استقبال جهانی روبرو بوده و در روز‌های آینده شاهد تقویت بیشتر آنان نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha