دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از بزرگترین قرآن نقره و طلای جهان

حوزه/مراسم رونمایی از بزرگترین مصحف قرآن کریم از جنس طلا و نقره جهان عصر امروز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دفتر ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای این مراسم رائین اکبرخان زاده نگارنده اثر بزرگترین مصحف قرآن کریم طلا و نقره جهان گفت: این مصحف شریف ساخته شده از 60 کیلو نقره و یک کیلو طلا 24 عیار است که با چشم غیر مسلح نوشته شده است.

وی افزود: این اثر قرآنی، شامل 30 جزء قرآن کریم است که بزرگترین قرآن نقره و طلای جهان است؛ البته کوچکترین قرآن حکاکی شده قرآن کریم نیز توسط بنده کتابت شده است.

کاتب قرآن کریم بیان کرد: برای انجام این پروژه فاخر هنری ، 150 هنرمند متخصصص در زمینه های فرهنگی و هنری گردهم آمدند و برای انجام آن 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است؛ کل این پروژه یک سال به طول انجامیده است که خوشبختانه ابتدای ماه مبارک رمضان امسال به انجام رسید.

وی گفت: هدف از نگارش این قرآن نفیس پاسخ به هتاکی کشیش هتاک بود که قرآن کریم را به ظاهر سوزاند، ولی با این اثر نشان دادیم که قرآنی کتابت کرده ایم که نه سوزانده می شود و نه از بین می رود، زیرا ما شیعیان و مسلمانان حاضریم همه زندگی خود را خرج قرآن کنیم.

در ادامه حمایت کنندگان مالی این اثر قرآنی به تشریح چگونگی اتمام این پروژه قرآنی پرداختند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با قرائت آیاتی از قرآن کریم این اثر ماندگار را رونمایی کردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha