یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشجویان دختر

حوزه/ منشور ۱۴ گانه مقام معظم رهبری با موضوع زن، دانشگاه اسلامی و هویت حقیقی بازیافته، در اولین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از سوی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نیز همراه سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، در نمایشگاه قرآن و عترت شرکت کرده و فعالیت های قرآنی را ارائه داده است.

معرفی فعالیت های رادیو قرآن، افتخارات قرآنی، پایان نامه و مقالات قرآنی، کرسی های آزاد اندیشی، حضور اعضا هیئت علمی معارف دانشگاه، از جمله برنامه های است که در حاشیه این نمایشگاه اجرا می شود.

«مسیر پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی است»، «مشارکت در سازندگی کشور»، «مایه افتخار جمهوری اسلامی»، « نشان دادن پیام جهانی اسلام به زنان»، «آشنایی با معارف دینی و انسانی»، «فعالیت قرآنی» و .... برخی از عناوین بندهای این منشور است.

همچنین «ثمرات رشد علمی و معنوی زنان»، «فعالیت علمی»، «پزشکی و اقسام رشته های پزشکی»، «نیازمندی های جامعه به تحصیل بانوان در رشته های مفید»، «دارا بودن امنیت اخلاقی و فکری در محیط تحصیل»، «تاسیس دانشگاه هایی مخصوص بانوان و ایجاد محیط اسلامی برای تحصیل» از دیگر موضوعات این منشور 14 گانه است که در بخش  پردیس رضوان، غرفه خواهران ارائه شده و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در بخشی از این منشور به فعالیت قرآنی اشاره شده و آمده است: اگر زن ها با قرآن مانوس شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد. چون انسان های نسل بعد در دامن زن پرورش پیدا می کنند و زن آشنای با قرآن و مانوس با قرآن خیلی می تواند در تربیت فرزند تاثیراتی داشته باشد و امیدواریم ان شاء الله به برکت این حرکت های عظیم، فردای جامعه ما به مراتب از امروز قرآنی تر باشد.

گفتنی است، اولین دوره نمایشگاه قرآن و عترت از تاریخ 14 تا 24 تیرماه سال جاری در صحن جامع حرم مطهر رضوی، حدفاصل ایوان ولی عصر(عج) و ورودی باب الجواد(ع) برگزار می‌شود و از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پذیرای زائران، علاقه‌مندان و قرآن دوستان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha