شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر

حوزه/ فراخوان مقاله هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر، از سوی ستاد دهه غدیر کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران،بر اساس این گزارش، فراخوان مقاله این اجلاس بین المللی در چهار محور، غدیر پژوهی، غدیر و جهانی شدن، فرهنگ غدیر و جهانی سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی و مبانی نظری دکترین جهانی دهه غدیر است.

این گزارش می افزاید، غدیر و تمدن نوین اسلامی، غدیر، الگوی وحدت و همدلی، غدیر و آرمان شهر جهانی مهدویت، غدیر و نقش استمرار ولایت فقیه، رهبری و مرجعیت در عصر غیبت، غدیر، مضمون تعالی بخش برای همه بشریت، نسخه شناسی غدیر و آثار پیرامونی آن، غدیر و الگوی حکومت مردم سالاری دینی، تجلی فرهنگ غدیر در ادبیات و اشعارفارسی، عربی، و دیگر زبان های دنیا و رسانه های مرتبط با غدیر و تقابل آن با جنگ نرم و امواج امپریالیسم رسانه ای از موضوعات محور نخست اجلاس است.

 فرهنگ غدیر و حاکمیت حقوق بشر در دهکده جهانی معرفت و فرهنگ غدیر و زمینه سازی نگرش مشترک ملت های مسلمان در دهکده جهانی معرفت نیز از موضوعات دومین محور اجلاس اعلام شده است.

 فرهنگ غدیرو جهانی سازی اقتصاد مقاومتی و فرامقاومتی و فرهنگ غدیر و راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر تفکر، تعقل و دینمداری از جمله موضوعات محور غدیر و اقتصاد مقاومتی است.

همچنین مبانی نظری دکترین جهانی دهه غدیر، ستاد دهه غدیر، ضرورت تشکیل و نقش آن در جامعه اسلامی، فرهنگ سازی دهه غدیر بر اساس اصول بنیادین دینی و معنوی، دکترین دهه غدیر و راهبردهای توسعه فرهنگی در جامعه اسلامی و تقویت دهه غدیر و نسبت آن با وحدت در جامعه اسلامی از موضوعات آخرین محور اجلاس دکترین جهانی دهه غدیر اعلام شده است.

این گزارش می افزاید؛ بر اساس اعلام دبیرخانه اجلاس، محققان و پژوهشگران محترم می توانند تا تاریخ 30 مرداد 95 چکیده و اصل مقالات خود را به آدرس www.daheghadir.ir/paper ارسال و در صورت لزوم با دبیرخانه اجلاس به شماره های 09114609060 و 011- 33303400 حاصل فرمایند.

طبق اعلام دبیرخانه هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر، مقالات پذیرفته شده از سوی کمیته علمی، ضمن چاپ در مجموعه مقالات اجلاس در مجلات علمی و پژوهشی معتبر نیز به چاپ خواهد رسید و به کلیه محققان و پژوهشگرانی که در سامانه اجلاس ثبت نام و اقدام به ارسال مقاله می کنند گواهینامه حضور و پذیرش مقاله با امضاء مراکز معتبر علمی کشور اعطاء خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha