جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه / آیت الله طبرسی گفت: احياء غدير زنده کردن تمام ارزشهاست و اگر بتوانيم غدير را در جامعه نهادينه کنيم بسياري از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان باشاره به اين‌كه غدير، عيد بزرگ مسلمانان است و تداوم نبوت و اسلام ناب محمدي محسوب مي‌شود، افزود: شناسايي تأثيرات زواياي مختلف واقعه غدير بر جامعه اسلامي، بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

وی خاطرنشان كرد: دشمنان به‌دنبال حذف غدير از اسلام هستند، اما اسلام بدون غدير معنايي ندارد و حمايت از ولايت در اسلام باعث انسجام و استحكام مسلمانان خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اين‌كه بايد جشن‌هاي هفته ولايت و غدير به‌صورت مردمي برگزار شود، اظهار كرد: برنامه‌هاي بزرگداشت غدير، نبايد محدود به ايام اين باشد، بلكه بايد در طول سال نيز مسؤولان و دست‌اندركاران در راستاي ترويج فرهنگ غدير تلاش كنند.

این استاد حوزه، غدير را روز ولايت، روز امامت، وصايت، اخوّت، شهامت ابراز حق و روز تكميل دين و بيان حق دانست و گفت: اراده خداوند بر آن تعلق گرفت كه ماجراي غدير در همه قرون و اعصار بصورت زنده در دل ها و بصورت مكتوب در اسناد و كتب، بماند.

وی با تأکيد بر اينکه غدير يک تفکر، نشانه و رمزي است که از تداوم خط نبوت حکايت مي‌کند، ادامه داد: پيام بنيادين غدير حاکميت معارف علوي و سياست برخاسته از ولايت بر پهناي هستي است.

امام جمعه ساری با اشاره به اينكه سياست و حكومتي كه در غدير دنبال مي‌شود، هماني است كه پيامبر(ص) آن را پايه‌ريزي كرد، افزود: اما علي(ع) ادامه‌دهند راه رسول الله(ص) بود و از اين‌رو مي‌توان گفت تداوم الگوي حكومتي پيامبر(ص) در غدير تثبيت و توسط ائمه(ع) دنبال شد.

وي با اشاره به تثبيت فرهنگ ولايت‌پذيري، غدير را پذيرش امتداد ولايت پيامبر(ص) در وجود اميرالمؤمنين(ع) دانست و گفت: همان‌گونه كه در قرآن فرهنگ ولايت‌مداري، ولايت‌پذيري و رابطه امت و امامت به نحو مطلوب تبيين شده، فرهنگ پايه‌گذاري شده در غدير نيز دنباله‌روي از ولي خدا به عنوان ادامه‌دهنده مسير نبوت بدون هيچ شك و شبهه‌اي است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: غدير با مشخص‌كردن مرزبندي‌هاي بين مسلمانان واقعي و مدعيان مسلماني منجر به انسجام و استواري هويت شيعه شده و به پيروان واقعي پيامبر(ص) مسير را نشان و آنان را از سردرگمي نجات داد.

وي، غدير را به عنوان نقطه اتصال امت اسلامي به همديگر معرفي کرد و بيان داشت: امروز غدير نبايد باعث تفرقه و اختلاف بين امت اسلامي باشد؛ بلکه بايد نقطه اتصال بين فرق مختلف اسلامي قرار گيرد و امت اسلامي نيز براي رسيدن به يک وحدت، شکوفايي و سرافرازي به غدير بازگردند و پيرامون آن به تفکر بپردازند.

آیت الله طبرسی افزود: احياء غدير زنده کردن تمام ارزشهاست و اگر بتوانيم غدير را در جامعه نهادينه کنيم بسياري از مشکلات حل خواهد شد، چنانچه مشکلات کنوني جهان اسلام ناشي از فراموشي غدير است و به عينه تبعات بي توجهي مشاهده مي شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha