یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه /غدير ، تفکرو فرهنگ تشيع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و اين تفکر بايد همه جا و همه وقت در جامعه متبلور باشد و اين از مهم ترين وظايف مسئولان به ويژه متوليان فرهنگي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان در ساری،تضعيف جايگاه امامت و ولايت را يکي از مهم ترين اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي در حالي به پيروزي رسيد که محور حرکت اين انقلاب بر پايه رهبري و ولايت استوار است.

وی افزود: امام راحل توانست با تدبير و درايت و بر پايه ولايت، انقلاب اسلامي را به ثمر برساند که امروز اين انقلاب الگوي بسياري از کشورها در جهان قرار گرفته است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که دشمنان از هر ابزاري براي ضربه زدن به ولايت استفاده مي کند، ادامه داد: غدير نقطه آغازي است از يک حرکت بسيار زيبا، که تداوم راه همه انبياء بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بيان اين که غدير عيد انبياء الهي است، بيان داشت : اگر ما امروز داراي مکتب جعفري و تاسوعا و عاشورا هستيم، همه اين ها به برکت غدير است.

وی غدير را مبناي تکامل مبعث و حيات و دوام آن بر شمرد و با اشاره به اين که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدير مسؤول هستيم، يادآورشد: در اين راستا لازم است ضمن برنامه ريزي دقيق، اهداف غدير را در امور جامعه نهادينه سازيم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که غدير اساس تفکر ديني امت اسلامي است، ادامه داد:غدير تفکرو فرهنگ تشيع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و اين تفکر بايد همه جا و همه وقت در جامعه متبلور باشد و اين از مهم ترين وظايف مسئولان به ويژه متوليان فرهنگي است.

این محقق حوزوی افزود: غدير عيد انبياء الهي است و اگر ما امروز داراي مکتب جعفري و تاسوعا و عاشورا هستيم ، همه اينها به برکت غدير است.

وی غدير را همه اسلام خواند و افزود: اگر درک درستي داشته باشيم غدير همه هويت مسلمانان است و براي ما شيعيان از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد به شکل ويژه به اين مسأله اعتقادي نگاه کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه به برکت پيروزي انقلاب اسلامي، امروز غدير در عرصه جهاني نيز در حال نهادينه شدن است، خاطر نشان کرد: بايد از ظرفيت هاي موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بيشتر فرهنگ غدير در آن سوي مرزهاي جغرافيايي بهره گيريم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از واقعه غدير به عنوان ارزشمند ترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha