سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 داعش

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز در نشست بررسی نقش دولت های اسلامی در شکل گیری سیاست خشونت گفت: عربستان سعودی بودجه ای برای شبکه های تروریستی ندارد، ولی چهار هزار شاهزاده ای که کشور را اداره می کنند از این جنبش ها حمایت مالی می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در نشست بررسی نقش دولت های اسلامی در شکل گیری سیاست خشونت اظهار داشت: برخی از کشورهای اسلامی اعم از عربستان سعودی در زمینه سازی سیاست خشونت در جهان اسلام نقش موثری را داشته اند.

وی افزود: اهداف عربستان سعودی از حمایت جریان تکفیری، مقابله با نفوذ سیاسی مذهبی ایران، تلاش برای تحکیم مرکزیت عربستان بعنوان داعیه دار خلافت اسلامی و مرکزیت جهان اسلام است که در این راستا، عربستان تلاش می کند با کمک های مالی و آموزش مذهبی در کنار رایزنی با مقامات آمریکایی برای خرید سلاح های مورد نیاز القاعده، نقش مهمی در تقویت سیاست خشونت اجرا کند.

استاد حوزه علمیه فارس گفت: عربستان سعودی بودجه ای برای شبکه های تروریستی ندارد، ولی چهار هزار  شاهزاده ای که کشور را اداره می کنند از جنبش های تروریستی حمایت مالی می کنند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز گفت: ساخت اماکن خیریه وابسته به سعودی ها در آمریکا و دیگر نقاط جهان بستری برای پیشبرد سیاست خشونت، جریان تکفیری و تامین اعتبار مالی تروریست  ها شناخته شده است.

وی در ادامه گفت: آمریکا مقامات سعودی را وادار به تعطیلی بعضی از این مکان ها کرد، در سال 2004 مقام های آمریکایی و سعودی در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن از تعطیلی پنج شعبه یک موسسه خیریه معتبر سعودی به نام الحرمین خبر دادند و بعد از آن ده شعبه دیگر این موسسه نیز در نقاط مختلف جهان، از اندونزی تا هلند به اتهام تامین اعتبار تروریست ها تعطیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری در ادامه اظهار داشت: این موسسه، صدها مسجد ساخته بود، چندین یتیم خانه را اداره می کرد و در تجهیز چندین درمانگاه و بیمارستان نقش داشت.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از سیاست خشونت، عربستان پایگاه هایی را برای آموزش و اعزام افراد (تکفیری ها و غیر تکفیری ها) به خاک سوریه ایجاد کرده است.

استاد حوزه فارس اضافه کرد: این افراد از کشورهای مختلف اسلامی و عربی هستند که به دست نظامیان آمریکایی و ... آموزش دیده اند و سپس برای اجرای نقشه های خود عازم سوریه شده و در مقابل این کارها حقوق بالایی را دریافت می کنند.

وی در پایان گفت: اولین شرط پیروزی مسلمانان و دنیای اسلام در جنگ با استعمار، طرد فرهنگ غرب و نرفتن به زیر پرچم آمریکایی ها است، لذا در غیر اینصورت کمک های سعودی ها به استکبار و جنایتکاران تکفیری موجب از بین رفتن عزت امت اسلامی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha