یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به حمایت عالمان دین و فعالیت طلاب ضد رژیم طاغوت در دوران انقلاب، گفت: درصد شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز قابل مقایسه با سایر اقشار نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مشهد آیت الله طباطبایی نژاد، امروز در "همایش نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی" با اشاره به شبهه های پیرامون انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: این مسئله باید تبیین شود که علاوه بر عبادت فردی، اموری مانند «قانون اساسی مطابق دین اسلام» و «لغو قانون خلاف اسلام» و نیز «ولایت فقیه» و «رهبری» از جمله مسائلی است که با پیروزی انقلاب اسلامی احیاء شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان در نظارت بر رهبری، این امر را در دنیا بی سابقه خواند.

وی ایستادگی در برابر استکبار را سومین اصل انقلاب دانست که با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده و هر کدام از این سه اصل عین اسلام است.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین، با اشاره به حمایت عالمان دین و فعالیت طلاب ضد رژیم طاغوت در دوران انقلاب، ابراز کرد: درصد شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز قابل مقایسه با سایر اقشار نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: وقتی روحانیت مسئله جهاد را مطرح می کند، ابتدا توسط خودشان انجام می شود که این امر از افتخار آنان محسوب می گردد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت بحث اعتقادی، عبادی و مسائل دینی در ابتدای طلبگی و نیز مباحث مربوط به ولایت و انقلاب، خاطرنشان کرد: همانطور که امیرمومنان(ع) می فرمایند، اگر تشخیص درست انجام شده و روحانیت عامل باشد، مردم همانند سایه از آنان پیروی می کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اکبر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    این جمله غلط مشهور است باید اصلاح شود « درصد شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز قابل مقایسه با سایر اقشار نیست.» صحیحش این چمله است « در صد شهداء غیر روحانی با شهداء روحانی قابل مقایسه نیست »