شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار هاشمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، قم جمع اصحاب رسانه

حوزه/ بیش از ۶۰۰ آزاده در استان قم حضوردارند که ۲۰ آزاده نخبه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سردار هاشمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، قم امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت ۲۶مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با اشاره به  اهمیت بزرگداشت نام و یاد ایثارگران و آزادگان گفت: اگر امروز ندای هدایتگری آزادگان نبود، این کشور با چالش های مختلفی روبرو می شد؛ این مردان بزرگ با غیرت و صلابت خود ایستادگی کردند و با جان های تکه تکه و قطعه هایی از آنها، بی ادعا، با تن های سوخته و آثار شکنجه ای که در بدن داشتند در نبود امام عزیزشان به کشور بازگشتند.

وی افزود: برای هدایت نسل چهارم انقلاب باید به آنان تفهیم کرد که آزادگان زیرشکنجه ها رفتند و ماه ها شکنجه را تحمل کردند ولی یک لحظه از آرمان های امام عدول نکردند.

سردار هاشمی خاطر نشان کرد: آزادگان ما کسانی بودند که زیر شلاق ها و شکنجه ها یک بار حریت نظام را لکه دار نکردند؛ آنها با نثار جان خود از امام فقیدشان دفاع کردند؛ زمانی که شهید تندگویان اسیر شدند، قرار به مبادله ایشان با اسرای خلبان عراقی مطرح گردید، ولی خانواده ایشان بیان کردند اگر بخاطر یک نفر قرار است هفت خلبان عراقی مردم ایران را از بین ببرند، حاضر به این کار نیستند.

*آزادگان مدافع حریم ولایتند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: منویات رهبری نسبت به آزادگان و همچنین سفارشات امام راحل نسبت به آزادگان باید سرلوحه خدمت گذاری به این قشر شریف باشد؛ همان بزرگانی که تا امروز از حریم ولایت دفاع کرده اند.

*استان قم۶۰۰آزاده دارد

سردار هاشمی با اشاره به آمار آزادگان قمی گفت: بیش از 600 آزاده در استان قم حضور دارند که 11 نفر از آنان به لقاءالله پیوستند؛ 20 آزاده نخبه و  اغلب روحانی هستند، کتاب ها و مقالات بسیار خوبی از سوی این آزادگان منتشر شده است.

*مراسم سالروز ورود آزادگان به ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد

وی درپایان با بیان چگونگی برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: مراسم سالروز ورود آزادگان امسال 26 مرداد ماه، پس از نماز مغرب و عشاء در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا  برگزار می شود و  دکتر قشقاوی معاون وزارت خارجه نیز سخنرانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha