جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعید اوحدی

حوزه/ رئيس سازمان حج و زیارت کشور از برگزاری کنگره ملی شهدای منا با حضور رئیس جمهور، در دوم مهرماه خبر داد و گفت: خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان، سعید اوحدی، امروز در نشست هماهنگی یادواره شهدای منا که در بروجرد برگزار شد با اشاره به اینکه یادواره ملی گرامیداشت مقام شهدای منا باید با شکوه خاصی برگزار شود گفت: شهدای منا با لباس احرام به این مقام نائل آمدند و مهاجران الی الله هستند و باید یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.

وی با اشاره به این که بزودی یادواره شهدای منا با توجه به فضای سیاسی منطقه و کشتار مردم بی گناه توسط تروریست ها تکفیری با برنامه ریزی منسجم و هدفمند برگزار می شود، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهادت حاجیان بی گناه در منا و جنایات اخیر استکبار و هم پیمانانش امسال با برگزاری برنامه های متنوع در مهر ماه برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه این سازمان از هیچ تلاشی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و تکریم خانواده های آنان فروگذار نخواهد بود، تصریح کرد: خدمت به خانواده های شهدا از جمله خانواده های قربانیان فاجعه منا خدمتی ارزشمند است.

اوحدی با اشاره به اینکه وضعیت شهدای منا همانند وضعیت آزادگان پس از جنگ است، یادآور شد: در آن زمان نیز وضعیت آزادگان برای ورود به کشور چارچوب مشخصی نداشت و به مرور این موضوع به خاطره ها سپرده شد و هر سال با شکوه این برنامه سیاسی فرهنگی برگزار می شود.

وی با بیان این که با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه ها برنامه ریزی ها و تدابیر لازم برای برگزاری یادواره شهدای منا اندیشیده شده است، افزود: برای بزرگداشت سالروز عروج مهاجران الی الله بیش از ۵۰ برنامه از جمله دیدار خانواده های این شهدا با رهبر معظم انقلاب و همچنین برگزاری کنگره ملی با حضور رئیس جمهور و ۲۰ نماهنگ در خصوص شهدای فاجعه منا برنامه ریزی و تدارک دیده شده است.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه در صورت تحقق شرایط لازم از خانواده های قربانیان فاجعه منا در سایر کشورها نیز برای شرکت در این کنگره دعوت خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کنگره دوم مهر ماه سالجاری با شکوه خاصی همانند تشییع شهدای منا برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در فاجعه منا عید قربان مصادف با دوم مهر ماه ۴۶۴ زائر ايرانی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۲ نفر از استان لرستان و ۱۳ نفر از شهرستان بروجرد بودند.

سعيد اوحدی رئيس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه سفر خود به بروجرد با خانواده های مرحوم حجت الاسلام غلامعباس قاسمی و جواد چکشی از جان باختگان فاجعه منا دیدار می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha