شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تظاهرات اعتراض آمیز به حضور اسرائیل در جشنواره ادینبورگ فرینج در اسکاتلند

حوزه/ گروه‌های همبستگی با فلسطین در اسکاتلند، قصد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیزی علیه حضور رژیم صهیونیستی در جشنواره ادینبورگ فرینج در پایتخت این کشور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldscotland.com، گروه‌های همبستگی با فلسطین در اسکاتلند، قصد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیزی علیه حضور رژیم صهیونیستی در جشنواره ادینبورگ فرینج در پایتخت این کشور دارند. این جشنواره را می‌توان بزرگترین فستیوال هنری جهان دانست و عده‌ای از مردم اسکاتلند علیه شرکت گروه‌هایی از رژیم غاصب اسرائیل در این جشنواره و اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی دست به تظاهرات می‌زنند.

گروه "اقدام ادینبورگ برای فلسطین" اعلام کرده این تظاهرات آرام و مسالمت آمیز بوده و راهپیمایان پلاکاردهایی در دست خواهند داشت.

در سال 2014، راهپیمایی ضدصهیونیستی سبب تعطیلی اجرای تئاتر یهودیان شد که با پشتیبانی مالی رژیم غاصب اسرائیل راه اندازی شده بود.

گروه اقدام ادینبورگ برای فلسطین اعلام کرده این سازمان از بایکوت فرهنگی سازمان‌های اسرائیلی توسط جامعه مدنی فلسطینیان پشتیبانی کرده و بیش از 100 هنرمند بریتانیایی از جمله لیز لوکهد، الکسی سایل، مایک لی، میریام مارگولیس و مایکل روزن از این گروه حمایت می‌کنند. این بایکوت منحصرا شامل موسسات اسرائیلی و نهادهای غیراسرائیلی می‌شود که در راستای سیاست‌ها و منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند.

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از هنر

الوین مک‌گریگر از گروه اقدام ادینبورگ برای فلسطین درباره جشنواره صهیونیست‌ها گفت: گذاشتن عنوان شالوم برای این جشنواره، که واژه عبری برای صلح می‌باشد مضحک است. زیرا این فستیوال، بزرگداشت آشکارای رژیمی است که به طور مداوم اقدام به نقض حقوق بشر در فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی می‌‌کند.

از جمله این اقدامات محاصره ظالمانه نوار غزه، تجاوز نظامی دائمی علیه غیرنظامیان، ساخت شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و مصونیت نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیستی مسلح از مجازات به خاطر کشتن و زخمی کردن فلسطینان از جمله کودکان است. این جشنواره صهیونیستی در واقع از هنر به عنوان ابرازی برای عادی نمایی نقض حقوق بشر در فلسطین اشغالی سوء استفاده می‌کند.

نائومی ویمبورن ادریسی یکی از هنرمندان فلسطینی در بریتانیا که نامه اعتراضی به بنیانگذاران فرینج فرستاده نیز گفت: در این جشنواره هیچ اشاره‌ای به نام فلسطین نشده، کشوری که مردم آن یک پنجم جمعیت فلسطین اشغالی، تمامی جمعیت غزه، اردوگاه‌های پناهندگان متعدد در سرتاسر خاورمیانه و تمامی آوارگان فلسطینی در سرتاسر دنیا را تشکیل می‌دهند!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha