دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم به خاطر دریافت و مصرف خُمس اعلام کردند: دادستان کل یا چیزی درباره خُمس نمی داند یا خودش را به نادانی زده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم و مسئول دفتر وی به خاطر دریافت خمس و وجوهات شرعی اعلام کردند: دادستان کل یا چیزی درباره خمس نمی داند یا خودش را به نادانی زده است.

این علما افزودند: اتهام زنی مسئولان بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم و متهم ساختن ایشان به جمع کردن اموال بدون مجوز، از نظر ما اتهامی باطل است و دادگاه بحرین چگونه به خود اجازه می دهد در مورد مساله ای که مربوط به خمس است فتوا بدهد در حالی که چیزی از خمس نمی فهمد؟

در این بیانیه آمده: تهمت جمع کردن اموال بدون مجوز، اتهامی باطل است و ادعای دادگاه مبنی بر مجهول المالک بودن این اموال نیز دروغ است، زیرا این اموال که شیخ عیسی قاسم دریافت و خرج کرده، اموال شرعی است که موارد مصرف آن نیز محدود و مشخص است و این گونه نیست که این اموال باید با مجوز قانونی دریافت شود یا برای مصرف آن از دولت اجازه گرفته شود؛ چراکه خمس از قانون بشری پیروی نمی کند، بلکه از قانون شرع و مذهب و اجتهاد مراجع تبعیت می کند.

علمای بحرین خاطر نشان کردند: شیعیان در تمام جهان در مقابل چشمان دولت ها و حکومت ها به وظیفه شرعی پرداخت خمس عمل می کنند و حتی نظام های سرکوبگر نیز مانع این عمل شرعی نمی شوند و آن را جرم نمی دانند؛ چراکه منبع خیر و برکت برای جامعه و فقرا و نیازمندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha