دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
خانم اعدادی مسئول دفتر مدارس خواهران حوزه علميه خراسان

حوزه/ مسئول دفتر مدارس علميه خواهران حوزه علميه خراسان با اشاره به ضرورت حضور خواهران مبلغ در عرصه اجتماع، گفت: امسال در سطح سه خواهران در رشته تبلیغ نيز ثبت نام داشتيم كه پس از اعلام، نتايج در صورت به حدنصاب رسيدن قبولي، اين رشته راه اندازي خواهد شد.

منصوره اعدادي، در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، درباره بحث تحول در حوزه هاي علميه خواهران، بيان كرد: نياز جامعه امروز، حضور خواهران عالمه است كه توان پاسخگويي به شبهات و مسائل مختلف را در حوزه زن و خانواده داشته باشند.

وي با بيان اينكه آنها با اين امر مي توانند در امور مربوط به زنان از ناهنجاري هاي اجتماعي جلوگيري كنند، تصريح كرد: شاخص ترين وظيفه خواهران و مبلغان دين اسلام، اين است كه آموزه هاي اسلام و دين را بشناسند و در گسترش معارف آن از جمله ترويج مباحث خانواده اسلامي تلاش كنند.

مسئول دفتر مدارس علميه خواهران حوزه علميه خراسان در خصوص برنامه هاي تحولي این دفتر، بيان كرد: شناسايي آسيب ها، نقاط قوت و ضعف برنامه ها، بازخواني اهداف و رسالت حوزه علميه خواهران و همچنين بازنگري در نوع فعاليت هاي آموزشي، فرهنگي و پژوهشي مدارس علميه خواهران مدنظر اين دفتر در نظام تحولي قرار دارد.

وي، بازبيني در ساختار و تحول در نظام اداري مدارس، منابع انساني و نظام محتوايي را امري ضروري براي مدارس علميه خواهران خراسان دانست و اضافه كرد: نظام رفتاري اخلاقي مسئله اي است كه مي توان با استفاده از شيوه و تجربيات گذشتگان دوباره در حوزه عملياتي كرد. 

اعدادي همچنين با اشاره به فعاليت تبليغي حوزه در بخش بین الملل، ابراز كرد: عرصه تبليغ در سطح بين الملل بسيار گسترده و نيازمند تربيت نيروهاي توانمند، مهذب و زباندان است كه با توجه به مسئوليت ساير دستگاه هاي مرتبط و متولي اين موضوع، دفتر خواهران حوزه خراسان، به اين بخش تاكنون ورودي نداشته است.

مسئول دفتر مدارس علميه خواهران حوزه علميه خراسان، تفقه و ابلاغ دين را به عنوان مهمترين رسالت هاي حوزه هاي علميه برشمرد و در ادامه با توجه به سطوح عالي تحصيلي در حوزه و تحصيل خواهران در اين عرصه، بيان كرد: ارتقاء علم و سطح دانشي افراد منحصر به جنسيت نيست و با توجه به درخواست طلاب براي افزايش و توسعه رشته هاي درسي به دنبال فراهم كردن تحصيل در سطوح عالي حوزه براي خواهران هستيم.

وي در خصوص رشته تبليغ براي خواهران طلبه در سطح 3 اظهار كرد: با توجه به اينكه جامعه امروزه نيازمند تبليغ و حضور خواهران مبلغه در عرصه هاي مختلف اجتماع است بنابراين، امسال در سطح سه خواهران در رشته تبلیغ نيز ثبت نام داشتيم كه پس از اعلام، نتايج در صورت به حدنصاب رسيدن قبولي، اين رشته راه اندازي خواهد شد تا خواهران آموزش هاي تخصصي لازم را فراگيرند.

اعدادي در پايان فراهم آوردن شرايط ادامه تحصيل خواهران در سطوح عالي را براي ماندگاري بيشتر طلاب در خراسان امري ضروري خواند و گفت: اميدواريم با تربيت طلاب مهذب، انقلابي و نخبه در سطوح عالي نيز بتوانيم بخوبي عمل كرده و ارتقاء سطح علمي را براي خواهران محقق كنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha