دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صهیونیست‌ها نوزاد ۱۰ ماهه فلسطینی را تهدید به بازداشت کردند

حوزه/صبح امروز نظامیان اسرائیلی منزل یک شهید فلسطینی را تفتیش کرده، نمای داخلی را تخریب کرده و دختر ۱۰ ماهه او را تهدید به بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com،  اوایل صبح یکشنبه، نیروهای ارتش اسرائیل به روستای سیر در ناحیه الخلیل، در جنوب کرانه باختری اشغالی حمله کرده و خانه یک شهید فلسطینی را مورد تفتیش قرار داده و مکررا تهدید کردند که دختر 10 ماهه این شهید فلسطینی را بازداشت خواهند کرد.

به گفته شاهدان، نظامیان اسرائیلی به منزل خانواده یک شهید فلسطینی با نام فادی فاروق یورش بردند. فادی فاروق در روز 1 نوامبر سال گذشته در بیت النون در ناحیه شرق الخلیل، هنگامی که به ادعای نظامیان صهیونیستی قصد چاقو زدن به آن‌ها را داشت، به ضرب گلوله به شهادت رسید. به گفته سعد برادر فادی، نظامیان اسرائیلی نمای داخلی منزل آن‌ها را تخریب کرده و سپس تهدید کردند که نوزاد 10 ماهه فادی را بازداشت خواهند کرد.

ارتش اسرائیل در رابطه با تهدیدات مربوط به سرکوب روستای سیر مدعی شد که این اقدامات در پاسخ به حملات تخریبی از سوی ساکنان این ناحیه انجام می‌شود. حملات صهیونیست‌ها به این روستا، 2 ماه پس از زمانی آغاز شد که ساکنین روستای سیر متهم به دست داشتن در حمله به یک یهودی صهیونیست در شهرک‌ غیرقانونی تگوآ شدند.

روستای سیر از آن زمان تاکنون شاهد حملات و تجاوزات گسترده نیروهای اسرائیلی بوده به طوری که در اوایل ماه جولای این روستا کاملا مهر و موم شده، و یکی از ساکنان 22 ساله مبتلا به سندرم داون در جریان درگیری‌ها به ضرب گلوله‌های صهیونیست‌ها کشته و بسیاری دیگر مجروح شدند و در نهایت این حوادث منجر به بسته شدن کامل منطقه الخلیل شد. بسته شدن جاده‌ها و راه‌های روستایی در الخلیل امری غیرمعمول نیست. یاتا، و بنی نعیم  دو روستای دیگر روستای فلسطین‌نشین در الخلیل هستند که از  ماه جولای مهر و موم شده‌اند و 2 هزار و 700 تن از ساکنان فلسطینی بنی نعیم از آن زمان تا کنون اجازه بیرون رفتن  به خارج از روستا را نداشته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha