پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شکست نظامی یمن

حوزه/ جنگ یمن و مقاومت این کشور در برابر پیشرفته ترین ابزار نظامی آمریکا به روشنی افسانه بودن قدرت تجهیزات نظامی این کشور را بر همگان نمایان کرد. یمنی ها توانستند با کمترین امکانات مفاخر سلاح های نظامی آمریکا را در هم شکنند.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه یک تحلیل گر نظامی در تحلیل جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن به واکاوی قدرت واقعی جنک افزار های آمیریکایی می پردازد و چنین می نویسد:

جنگ یمن به تنهایی کافیست تا افسانه قدرت سلاح های آمریکایی را رسوا کند و حقیقت پوچ و ضعف این سلاح ها را در مقابل رزمندگان یمنی به همگان نشان دهد. زیرا رزمندگان یمنی در جنگی که به نام عربستان سعودی و با سلاح های امیرکایی بر این کشور تحمیل شد با ساده ترین امکانات و تجهیزات در مقابل افسانه سلاح های امیرکایی ایستادگی کنند و این قدرت پوشالی را در هم بشکنند.

واقعیت جنگ نشان داد به جز جنگنده ها و نیروی هوایی، عربستان سعودی نمی تواند به چیزی از تجهیزات آمریکای خود افتخار کند و برای پیروزی به آن تکیه کند. رزمندگان یمنی افسانه سلاح های امریکایی مانند تانک های آبرامز و نفر بر های برادلی و جیپ های هامر که به عنوان افتخارات نظامی امریکا محسوب می شوند را با روش های مختلف هم شنکنند.

از روش هایی مانند استفاده از موشک های ضد ضره و کاشتن مین و تله های انفجاری و کمین های غافلگیر کننده تا استفاده از  روش هایی ابتدایی و ساده که به ذهن هیچ یک از کارشناسان نظامی خطور هم نمی کرد که سبب کشته شدن کثیری از نظامیان سعودی و اثبات برتری مقاومت یمن شد.

همچنین نصب پرچم یمن بر این ابزار آمریکای و چسباندن آرم مقاومت به بدنه آنها توسط نیروهای دلاور یمنی کمتر از به آتش کشیدن و خراب کردن این سلاح ها در تحقیر و شکست هیبت پوشالی آن ها نبود.

تجربه این نبرد تاریخی را در ذهن کوچک و بزرگ یمنی ها نقاشی کرده است که در آن قوی ترین و مخوف ترین سلاح های آمریکایی به راحتی از بین رفته اند و هیمنه آنها در هم شکسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha