یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدعلی خسروی

حوزه/ رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با محوریت سوره«صف» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام محمد علی خسروی، ظهر امروز سه شنبه ١٦ شهریور ماه در اولین نشست خبری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که در محل سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اولین هدف پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت؛فراهم ساختن بستر مشارکت و حضور همگانی مردم است که این آزمون محدود به گروه خاصی نیست. دومین هدف این آزمون،ماهیت آموزشی بودن آزمون است که آزمون زمینه را برای شرکت در کلاس ها و تقویت مبانی قرآن فراهم می کند.

وی افزود: تنوع موضوعات و رشته های آزمون، جهت دهی فعالیت موسسات قرآنی و استفاده از آزمون برای کمک سازمان دهی شده به موسسات قرآنی از دیگر اهداف پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی درمورد ویژگی های پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت:از ویژگی های آزمون این است که دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته های قبلی افزوده شده است. همچنین امسال آزمون با محوریت سوره صف برگزار می شود.

وی در ادامه به اینکه کارکنان دولت با شرکت در آزمون ویژه کارکنان دولت،٢٨ ساعت آموزش ضمن خدمت دریافت می کنند، اشاره و خاطرنشان کرد: آزمون ،١٩ آبان ماه ویژه کارکنان دولت و ٢٠ آبان ماه ویژه عموم مردم برگزار میشود. کارکنان دولت می توانند در آزمون الکترونیکی نیز شرکت کنند. همچنین آزمون شفاهی برای مقطع زیر ١٢ سال برگزار می شود که یک هفته بعد از برگزاری آزمون کتبی، زمان برگزاری آزمون شفاهی نیز اعلام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی اظهارداشت: آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت علیهم السلام و ١٨ رشته برگزار می شود.

وی افزود: آزمون در شهرهایی برگزار می شود که تعدا داوطلبان آنها حداقل ٢٠ نفر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی درمورد جوایز آزمون گفت:اهدای یک میلیون تومان به نفرات اول،١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات به نفرات برگزیده به قید قرعه، ١٠٠کمک هزینه به مشهد مقدس، ٤٠٠ کمک هزینه یک میلیون ریالی و ١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات برای نفرات برگزیده کارکنان دولت، جوایز پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت است.

در این نشست، "سید یاسر ساجدی"، نیز درخصوص تفاوت آزمون کارکنان دولت با آزمون موسسات،‌نیز، اظهارداشت: آزمون کارکنان دولت به صورت اینترنتی و روز ١٩ آبان ماه برگزار می شود که ٢٠ سوال تستی و یک سوال تشریحی در ١٥ دقیقه وقت درنظر گرفته شده است. منبع اصلی آزمون، کتاب به سوی فهم قرآن است.

وی افزود: نسخه موبایل نرم افزار آزمون نیز طراحی شده است. همچنین نتایج آزمون کارکنان دولت، هفته اول آذر ماه اعلام می شود. بخش نامه سازمان مدیریت نیز در سایت موجود است.

همچنین در این نشست، "مرتضی خدمتکار"، دبیر و قائم مقام ستاد برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: آزمون در ٣٤٠ شهرستان در دو نوبت ٨ صبح و ١١  صبح برگزار می شود.

رونمایی از کتاب «به سوی فهم قرآن»

برپایه این گزارش، در ادامه از کتاب «به سوی فهم قرآن» و پوستر آزمون رونمایی شد

 سیدمهدی جعفریف مدیر کمیته روابط عمومی ستاد پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پس از رونمایی از کتاب به سوی فهم قرآن با اشاره به اینکه در این کتاب مجموعه آثار قرآنی معاونت گردآوری شده است، اظهار داشت: کتاب به سوی فهم قرآن به کوشش دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت ارشاد و به همت مصطفی عباسی‌مقدم و محمدعلی خسروی تهیه و تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه کتاب به سوی فهم قرآن منبعی برای قرآن‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون قرآن و عترت ارشاد است، افزود: این کتاب در ٤ بخش اصلی «ضرورت فهم قرآن»، «ویژگی‌های قرآن»، «مراحل پنجگانه انس با قرآن» و «سیمای سوره صف» به نگارش درآمده است.

بنا بر این گزارشف  نام‌نویسی در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد از ٢٠ شهریورماه از طریق سایت معاونت قران و عترت ارشاد آغاز می‌شود. این آزمون ٢٠ آبان‌ماه در ٣٤٠ مرکز آزمون برگزار خواهد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهروز اخوانی پارچه IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    0 0
    عالی