دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بیش از ٨٠ درصد عملیات آزمون سراسری قرآن و عترت توسط مؤسسات انجام می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، ظهر امروز سه شنبه ١٦ شهریور ماه، در اولین نشست خبری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ٨٠ درصد عملیات آزمون قرآن و عترت توسط موسسات انجام می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: قرار است دولت در انجام فعالیت ها کمتر دخالت کند و فعالیت ها به موسسات واگذار شود.

وی، ضمن تشکر و قدردانی از ستاد برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت، و با بیان این که از ٢٠ شهریور ماه، ثبت نام آزمون شروع می شود، گفت: آزمون قرآن و عترت امسال یکبار برگزار می شود، درصورتی که در سال های گذشته دو بار برگزار می شد.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال سازمان مدیریت بخشنامه ای را صادر کرده که کسانی که در آزمون قرآن و عترت موفق شوند برای آنها آموزش ضمن خدمت محاسبه می شود.

وی افزود: لینک کتاب آزمون در سایت وجود دارد، و همچنین تعدادی کتاب چاپ شده است که در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مؤسسات آموزشی در تربیت قرآن آموزان موفق بوده اند و در سال گذشته به ازای این موفقیت حق الزحمه ای را به تعداد قبول شدگان در آزمون به موسسات پرداخت کردیم؛ نزدیک به یک میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی اظهار داشت: سازمان هایی مانند آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات، در برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت مشارکت می کنند.

خاطرنشان می شود، در این نشست، دو پوستر پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و آزمون سراسری به سوی فهم قرآن ویژه کارکنان دولت و کتاب آزمون رونمایی شد.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha