شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمل گرایی

حوزه / امروز ثروت برخی از ثروتمندان، منشا تجمل گرایی، بی توجهی به دین ترویج بد حجابی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان در جمع طلاب و اساتید این مدرسه به مسئله "سرانجام مال اندوزی و حرص و هشدار به دشمنان اسلام" اشاره کرد و اظهار داشت: کسب ثروت در اسلام نه تنها منع نشده، بلکه اگر در مسیر خدمت و تولید و بی نیازی از بیگانه و استقلال کشور باشد کاری ممدوح است.

وی افزود: آنچه مهم است عشق و علاقه به ثروت است به گونه ای که انسان فقط به فکر جمع آوری مال و فخرفروشی باشد، چنانچه قارون چنین بود و سرانجام به امر الهی خود و ثروتش را زمین بلعید.

تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) زرقان، خاطر نشان کرد: زندگی قارون باید برای همه ما درس عبرت باشد تا مبادا ثروت ما را از راه راست منحرف کند و باعث مخالفت با دین شود و منشا زندگی پرخرج همراه با اسراف و نگاه تحقیر آمیز به دیگران باشد.

استاد حوزه فارس گفت: چنانچه  امروز برخی از ثروتمندان، ثروتشان منشا تجمل گرایی، بی توجهی به دین و عبادت و نماز و منشا بی حجابی و برهنگی دختران و پیروی از فرهنگ غرب و بیگانه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی اظهار کرد: تدبر در آیات الهی و زندگی اشخاصی مثل قارون این درسها را به ما می آموزد. قارونی که ثروتش او را مغرور کرد و به مخالفت با حضرت موسی(ع) برخاست و در پایان به عذاب الهی گرفتار شد.

وی در پایان این نشست گفت: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند چنانچه در طول تاریخ هیچ کسی از مخالفت ها، حسادت ها و ریاست طلبی هایشان سودی نبرده است، شما هم بدانید از این شیطنت ها و مخالفت ها با اسلام و انقلاب سودی نخواهید برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha