یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز باید در برابر دشمنان مقاومت کرد و از هیاهوی آنها نهراسید، چرا که اگر به « لا اله الا الله » اعتماد داریم باید بدانیم «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، همچنین جمعی از سربازان ممتاز وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: یکی از روایات معتبر و اصلی شیعیان حدیث سلسلة الذهب می باشد که از امام هشتم به یادگار مانده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حدیث سلسلة الذهب به معنای سخن زنجیره‌ای طلایی است و به حدیثی گفته می‌شود که تمام راویان آن ائمه معصومین علیهاالسلام باشند، بدین صورت که امام معصوم مانند موسی بن جعفر (ع) روایتی را از پدر خود امام صادق (ع) نقل کند و او از پدرش تا این که به پیامبر (ص) و گاهی به حدیث قدسی و نقل سخن خدا می‌رسد. چون در تمام نقل راویان امامان معصوم(ع) قرار دارند، مانند این است که یک زنجیره طلایی را تشکیل می‌دهند، به همین خاطر حدیث سلسلة الذهب گفته می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی افزود: امام هشتم علی بن موسی الرضاعلیه السلام هنگامی که در سفر به خراسان وارد نیشابور شدند با تقاضای مردم آن ولایت به منظور بیان سخنانی به منظور بهره اهل نیشابور که در تاریخ آورده اند 12 هزار نویسنده و قلم به دست در انتظار شنیدن حدیث بودند که آن را ثبت کنند، حضرت فرمود: حدیث کرد مرا پدرم موسی بن جعفر و او از پدرش امام صادق...] همین طور سلسله سند را ادامه داد تا رساند به پیامبر اکرم (ص) و او از جبرئیل که گفت: شنیدم از حضرت رب العزّه سبحانه که می‌فرمایند: " کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی؛ کلمه لا اله الا الله حصار من است، پس هر کس که آن را بگوید، ‌داخل حصار من شده و کسی که داخل حصار من شود، ایمن از عذاب من خواهد بود". در این هنگام کجاوه امام (ع)به راه افتاد ولی امام اشاره کردند کجاوه را نگه دارند و فرمودند :« بشرطها و انا من شروطها »

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارداشت: پس از این حدیث بر می آید کسی که با اطمینان قلبی کلمه « لا اله الا الله» را به زبان می آورد و اعتماد قلبی دارد، نمی تواند از دیگری وام گرفته و آن را در کنار خدا در وجود خود قرار دهد.

نویسنده کتاب « نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه » ادامه داد: اینکه بگویم لا اله الا الله و معتقد به خداوند باریتعالی باشیم و بگویم در دل خدا هست، ولی آمریکا را هم نمیشه نادیده گرفت بدون تردید آن  لا اله الا الله که گفته ایم عیب دارد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان داشت: امروز باید در برابر دشمنان مقاومت کرد و هیاهوی آنها نهراسید چرا که اگر به « لا اله الا الله » اعتماد داریم باید بدانیم «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ».

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستان هایی قرآنی از بین اسرائیل، نبرد طالوت با جالود، جنگ حنین، جنگ بدر و سرنوشتی که شخصیت های آن دوران داشته اند، تصریح کرد: کسانیکه با نام، یاد و اعتماد به خدا در نبردها حضور پیدا کردند هر چند ضعیف، تشنه، گرسنه و ناتوان بوده اند در برابر دشمنان خدا ایستادگی کردند و نصرت الهی شامل حال ایشان شد و در مقابل بودند جالوت هایی که با همه نیرو و امکانات بدون توجه به پروردگار متعالی شکست سختی را متحمل شدند و از بین رفتند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: خداوند با کسانی است که اهل استقامت هستند بطوریکه قرآن کریم می گوید: " ای مسلمانان برای شما هم چنین سرنوشت هایی اتفاق خواهد افتاد و نصرت با کسانی است که علی رغم خستگی ها، کمبودها، کاستی ها و ضعف هایی که داشتند به خداوند متعال ایمان راسخ داشته و به معنای واقعی کلمه « لا اله الا الله » را پذیرفته هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به نصرت های الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و نمونه اخیر آن در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی با حزب الله اشاره کرد و افزود: پس از شکست رژیم صهیونیستی از حزب الله در سفری به لبنان دیداری با سید بزرگوار و متعهد جناب حسن نصرالله داشتم که  با اشاره به شنود گفت وگوهای فرماندهان علمیات رژیم صهیونیستی با سربازان خود در میدان نبرد و حین عقب نشینی آنان علت عقب نشینی را جویا می شدند که سربازان آن‌ها گفتند که مردانی با لباس‌های سفید با شمشیر با ما می‌جنگند. سیدحسن نصرالله اضافه کرد که سربازان اسرائیلی قضیه جنگیدن مردانی با لباس‌های سفید به همراه شمشیر را در مصاحبه با شبکه‌های اسرائیلی گفتند و در جنگ ۳۳ روزه داستان‌های عجیبی اتفاق افتاد که مصادیق امداد غیبی زنده شد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha