یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار طلاب با آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: با تعابیر نادرست و نا صحیح مقام، منزلت و رشادت های شهدای انقلاب اسلامی را پایین نیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عصر امروز در دیدار مدیران و کارکنان قرارگاه مرکزی امام حسین علیه السلام سپاه اظهارداشت: شهادت در فرهنگ اسلامی بخصوص در مکتب اهل بیت علیهالسلام جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی دارد.

ایشان افزود: درخت اسلام توسط پیامبر اکرم صل الله علیه وآله کاشته شد و طی 23 سال با تلاش های حضرت پرتو افکنی کرد، ولی همانطور که درخت های مادی نیاز به آبیاری دارند درخت اسلام نیز نیاز به آبیاری دارد تا بتواند در همه اعصار و قرون پرتو افکنی کند، آبیاری درخت اسلام همان خون شهداست، شهدایی که از صدر اسلام تا کنون برای بقای این درخت و شجره طیبه ریخته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این درخت در دوران متفاوتی با فراز و فرودهایی همراه بود که اوج آن داستان کربلا است که اگر نبود خون حضرت سیدالشهداعلیه السلام برای همیشه این درخت خشکیده می شد، لذا با نثار خون مطهر حضرت و یاران باوفایش این درخت تا ابد نجات پیدا کرد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز چنین رشادت هایی بارها و بارها به وقوع پیوسته است، بطوری که اگر نبود حمایت های ملت فداکار ایران بدون تردید وضع مسلمانی ما اینگونه نبود و رژیم های طاغوتی از اسلام چیزی به جز پوسته و نام چیزی باقی نمی گذاشتند.

ایشان ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ما به برکت خون فرزندان پاک این مردم آبیاری و بیمه شده است ولی متاسفانه در برخی تعابیر و سخنان در مورد شهدا جایگاه رفیع آنان را آنقدر تنزل می هند که دور از شأن شهید و شهادت است.

معظم له تصریح کرد: اینکه می گویند شهدا به منظور دفاع از خاک، مال خود و کشور خون خود را نثار کردند، درست نیست و این مقام شهدا را پایین می آورند، آنچه صحیح است، نثار جان پاکشان برای زنده نگه داشتن اسلام و آموزه های دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام است.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: آیا در جایی که دین خدا و معارف اهل بیت علیهم السلام در حال از بین رفتن است، حفظ مال و خاک ارزشی دارد؟ پس بدون تردید شهدا برای حفظ اسلام و دین خدا جانثاری کردند و ما همه موظفیم نام و یاد شهدا را با برنامه های مختلف و متعدد فرهنگی، اجتماعی، هنری مانند ساخت فیلم، سریال، هنرهای تجسمی در اذهان عمومی زنده نگه داریم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: امروز همانطور که برزگانی همچون امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکیده کرده اند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، باید نسبت به آشنایی نسل جوان با رشادت هایی که در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، تلاش کرد.

انتهای پیا م  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha