یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش بررسی ابعاد سیاسی – حقوقی فاجعه منا

حوزه/ امروز رژیم آل سعود و دولت های استکباری غرب به جهت اسلام هراسی در دنیا به دنبال معرفی چهره ای منفی از اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی  امروز در همایش بررسی «ابعاد سیاسی – حقوقی فاجعه منا»  که با حضور  نخبگان حوزه و دانشگاه در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهارداشت: فاجعه منا را می توان از دو بُعد «فردی» و « اجتماعی – سیاسی – دینی » مورد توجه قرار داد.

نویسنده کتاب « انسان از دیدگاه اسلام » افزود: از نظر فردی همان طور که سیدبن طاووس در کتاب لهوف، با اشاره به شهدای کربلا آورده است، اگر بررسی کنیم شهدای کربلا به آرزوی خود رسیدند و در راه خدا بهترین سرمایه خود که جانشان است را تقدیم کردند . حجاج ما نیز با لباس احرام و با لب تشنه با حالتی پاک بهترین مسیر را برای رسیدن به قرب الی الله انتخاب کردند و از این جنبه جای بسی خوشحالی و تهنیت دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به بُعد اجتماعی، سیاسی و دینی فاجعه منا اشاره کرد و بیان داشت: این بخش بر عهده نخبگان و مصلحان جامعه است همانطور که عاشورا از بُعد فردی عشق بازی با معبود بود یک مسئولیت تاریخی را متوجه همه مسئولان و دست اندرکاران جامعه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی گفت: در عاشورا آنچه بر عهده نخبگان و محققان است بررسی ابعاد دیگر این شهادت فرزند پیامبر(ص) و یاران ایشان است، ابعاد نامردی و ظلمی که به خاندان پیامبر (ص) روا داشته شد و همین ظلم نشانه های انحطاط جامعه پلید آن روزگار را رقم زد و این روشنگری و آگاهی بخشی تا ابد بر دوش مصلحان و نخبگان جامعه است که بصیرت افزایی کنند و امروز نیز فاجعه منا رسالت دیگری را برای نخبگان رقم زده است تا ظلم و اجهافی که به زائران بیت الله الحرام روا داشته اند را به همه نسل ها منتقل کنند و خواستار احقاق حقوق از دست رفته زائران باشند.

وی افزود: امروز هم وهابیت و هم استکبار و دولت های غربی پشتیبان جدی این جریان فکری منحرف در جهان اسلام هستند و هر دو با نقاب درامت اسلام نقش افرینی می کنند، وهابیت با نقاب مبارزه با مظاهر شرک و غرب در زمینه آبادانی و عمران، حقوق بشر، آزادی و کرامت انسانی در جهان اسلام جلوه گری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه هر دو با یک شعار و یک نقاب ظهور کرده اند، خاطرنشان کرد: از گذشته برخی افراد با بصیرت این هشدار را دادند که این جریان وجه سیاسی دارد، نه دینی و مذهبی، گرچه به لحاظ آبشخور برگرفته از افکار منحرف ابن تیمیه هستند؛ اما یک برساخته سیاسی و استعماری می باشندکه  انحراف سیاسی خاصی را در جهان اسلام دنبال می کند .

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزود: حمایت و پشتیبانی غرب از وهابیت خبیث منفعتی دو سویه دارد؛ بطوریکه هر چه به جلو، در حرکت هستیم، شاهد خوش خدمتی های رژیم وهابی آل سعود در برابر اهداف استعماری و پیاده کردن دستورات سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی گفت: در گذشته خیانت های سعودی به امت اسلام در پشت نقاب بود، اما امروز این چادر افتاده بطوریکه رسماً با رژیم صهیونیستی مراوده دارند و از کشورهای غربی برای به خاک و خون کشیدن مسلمانان تسلیحات نظامی تهیه می کنند، بدون اینکه کسی در دنیا جنایات آنان را محکوم کند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی به آموزش 300 افسر اطلاعاتی رژیم سعودی در سالهای 93 و 94 اشاره کردو افزود: رژیم سعودی بدلیل عدم مقبولیت و مشروعیت و سرکوب ملت خود، نیازمند تایید کشورهای خارجی است تا بتواند ماندگاری خود را تضمین کند.

وی ادامه داد: غرب با تعامل با دولت فرقه گرا، جاهل، دیکتاور و مستبد سعودی 4 هدف را دنبال می کند که عبارتند از؛ « بازگرداندن درآمد های نفتی عربستان به خود غرب با فروش تسلیحات نظامی در مقابل خرید نفت»، « ایجاد تفرقه در جهان اسلام با هدف جلوگیری از یک قدرت برتر اسلامی»، « استفاده از ظرفیت سعودی برای اجرای نقشه های سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب در منطقه » و « با راه اندازی جریان های تکفیری با حمایت پولی و فکری عربستان به دنبال نشان دادن چهره ای خشن از اسلام و مهار موج اسلام گرایی در غرب هستند».

حجت الاسلام و المسلمین واعظی تصریح کرد: امروز جریان های تکفیری مورد حمایت غرب و عربستان یکی از عوامل اصلی موج اسلام ستیزی را در غرب به راه انداخته اند تا با این حربه جریان های اسلامی در غرب و گرایش جوانان غربی به آن کاهش یابد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha