یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران کشور در سالن اجتماعات بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران کشور به صورت مشترک میان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه ‌الزهرا(س) قم برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: سخنران آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوز‌های علمیه خواهران کشور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی آیت‌الله مقتدایی  رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به آیات سوره عصر اشاره کرد و گفت: یکی از سوره های زیبا، دلنشین، کوتاه و به فرمایش علامه طباطبایی(ره) از سوره هایی است که تمام معارف الهی در آن جمع آوری شده است.

وی با اشاره به معانی عصر، اظهار داشت: یکی از معانی عصر، زمان است؛ البته معنای زمان پیچیده بوده و مشخص نیست که کسی به معنای عمیق آن رسیده باشد.

مدیر جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: برخی "والعصر" را به معنای قسم به عصاره خلقت یعنی حضرت ولی عصر(عج) تعبیر و معنا کرده اند؛ البته معانی و تعابیر دیگری نیز برای آن بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان خاطرنشان ساخت: در این سوره آمده است که انسان اعم از مؤمن و کافر، سنی و شیعه و ... در خسران و زیان است؛ مگر کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام می دهند.

وی تصریح کرد: ایمان به معنای حقیقت قلبی است که خداوند متعال را در تمام حرکات و فعالیت ها حاضر و ناظر بداند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه حق و صبر از عناصر حیاتی است که در این آیات آمده است، بیان داشت: "عمل صالح"، "تواصی به حق" و "تواصی به صبر"، سه دستوری است که خداوند متعال در این آیات به آن اشاره فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در پایان اظهار داشت: بدون صبر نمی توان به جایی رسید؛ مخصوصا در امر تعلیم و تربیت؛ چراکه صبر است که مسیر را باز کرده و انسان را به هدف خود می رساند.

گفتنی است، همزمان با این مراسم آیین افتتاحیه در تمام مدارس علمیه خواهران سطح کشور برگزار شده و سال تحصیلی جدید آن‌ها نیز رسماً آغاز می‌شود.

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha