سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نتایج تحصیلی بهتر دانش آموزان در مدارس اسلامی دانمارک

حوزه/ بسیاری فکر می‌کنند که مدارس اسلامی مستقل تنها مکانی برای قرائت قرآن هستند و این طرز فکر به همبستگی در جامعه لطمه می‌زند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، بررسی‌ها نشان داده است، دانش‌آموزان مدارس اسلامی در دانمارک به نتایج بهتری از سایر دانش آموزان در مدارس دولتی و غیراسلامی دست می‌یابند.

نیکولا کارسن، یک اقتصاددان ارشد در کراکا و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: بسیاری فکر می‌کنند که مدارس اسلامی مستقل تنها مکانی برای قرائت قرآن هستند و این طرز فکر به همبستگی در جامعه لطمه می‌زند. سیاستمداران و مدارس دولتی از غلط بودن این طرز فکر مطلع شوند و چه بهتر که از مدارس خصوصی اسلامی درس بگیرند.

در تجزیه و تحلیل انجام شده، نشان داده شد که دانش آموزان با پیشینه‌های غیرغربی که در مدارس خصوصی اسلامی تحصیل می‌کنند و زبان مادری آن‌ها دانمارکی نیست، خصوصا در کلاس نهم، به طرز قابل توجهی نمرات بهتری نسبت به همتایان‌شان در مدارس دولتی دانمارکی کسب می‌کنند. طبق این تحقیق، تفاوت میان نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در مدارس عمومی 1.4 و میانگین نمرات آن‌ها 4.6 در مدارس عمومی می‌باشد، در حالی که میانگین نمرات دانش آموزان مدارس خصوصی اسلامی 6.0 می‌باشد. دانش آموزان 20 مدرسه اسلامی در دانمارک نیز در طولانی مدت به نتایج تحصیلی بهتری دست پیدا می‌کنند.

بیش از 28 درصد فارغ التحصیلان مدارس اسلامی سه سال پس از پایان کلاس نهم، فوق دیپلم می‌گیرند، درحالی که تنها 21 درصد از دانش آموزان با پیشینه‌های مشابه در مدارس دولتی به این مدرک دست می‌یابند.

این تجزیه و تحلیل انجام شده براساس داده‌های 29 هزار مهاجر از 17 کشور غیرغربی انجام شد که کلاس نهم را در سال‌های 2007-2014 تمام کرده‌اند و از میان آن‌ها 1 هزار و 634 نفر به مدارس اسلامی رفته‌اند.

نیلز اگلوند، محقق مدارس و پروفسور دانشگاه آرهوس با اشاره به اینکه فرهنگ انضباط، دلیل اصلی موفقیت مدارس اسلامی است گفت: تفاوتی پایه‌ای میان احترام و یک احساس آرامش کلی وجود دارد. ما در مدارس اسلامی می‌بینیم که دانش آموزان به معلمانشان به چشم مسئولانی مقتدر نگاه می‌کنند و به همین جهت در کلاس درس اختلال ایجاد نکرده و بی‌نظمی به وجود نمی‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha