جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله یثربی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نباید از عزاداری اباعبدالله(ع) برای اعتبار شخصی استفاده کرد، گفت: عزاداری امام حسین(ع) نباید تبدیل به چاپلوسی بعضی از ذاکرین و سخنوران شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله میرسید محمد یثربی، شب گذشته در همایش بزرگ "عاشورائیان"، در کاشان، ایام محرم و صفر را انعکاس فریاد مظلومیت حضرت فاطمه زهراء(س)، حضرت امیرالمومنین (ع)، ابا عبدالله الحسین (ع)، اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) کربلا را به عرش الهی تبدیل کرد.

وی به عظمت حضرت سیدالشهداء (ع) در عرش الهی اشاره کرد و افزود: عزاداری امام حسین (ع) امانتی که از طرف رسول الله (ص) به شیعیان است و با توجه به این که برای نگهداری مکتب صراط مستقیم اهل بیت(ع) خون ها ریخته شده است، باید درست از آن صیانت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم، به تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه مقدسات شیعه اشاره کرد  و خطاب به جوانان گفت، ما  دین، خدا، نبوت رسول الله(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع) را باور کرده ایم، مبادا اجازه دهیم وسوسه خناسان در ما تاثیر بگذارد.

آیت الله یثربی با بیان این که ساحت دین و اولیاء الهی باید منزه بماند، ابراز داشت: عزاداری امام حسین (ع) باید منزه از هرگونه شائبه های غیرالهی و اغراض سیاسی باشد و نباید تبدیل به چاپلوسی و خوش رقصی بعضی از ذاکرین و سخنوران شود.

وی، عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را عبادت دانست و تصریح کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) باید برای خوشی دل حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شود و نباید مسائل غیرمعنوی در آن دخالت داده شود.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نباید از عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اعتبار شخصی استفاده شود، گفت: نباید اجازه داد عده ای از نردبان محرم و عاشورا که خون های گرانقدری ریخته شده تا باقی بماند، سوء استفاده کنند و کیسه مال دنیا و پست ومقام برای آن بدوزند.

آیت الله یثربی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر عزاداری امام حسین (ع)، تصریح کرد: مبادا تا دوربین فیلمبرداری روی افراد ذوم کرد، محکم سینه بزنیم. باید با خلوص نیت برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم .

وی، نسبت به عده ای که مامویت دارند درعزاداری امام حسین (ع) با بدعت های جدید، به ریشه دین ضربه بزنند، هشدارداد و یادآورشد: زمانی مجالس عزاداری امام حسین (ع) خوب خواهد بود که خالصانه، پاکیزه، بدون خودنمایی و انعکاس دهنده معارف اهل بیت(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه قم باتاکید بر استفاده از ذاکرین و سخنرانان توانمند در عزاداری امام حسین (ع)، گفت: درحالی که دارالمومنین کاشان پرورش دهنده مداحان و سخنرانان با ارزش دینی است، چرا باید در مراسم محرم از مداحانی که  پول های کلان می گیرند، استفاده شود .

وی با تاکید براستفاده بیشتر از سخنرانان دینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، افزود: پدران ما در مجلس عزاداری امام حسین (ع) و اتاقی که قرآن بود، بدون وضو  وارد نمی شدند .

آیت الله یثربی در پایان خطاب به مسئولان هیئات مذهبی اظهارکرد: مسئول هیئتی که درمقابل طعنه ها، نیش زبان ها، مزاحمت ها، بی خوابی ها، بدگویی و هزینه هایی که خرج می کند، تحمل نیاورد و غیر خدا فکر کند، دچار خسران می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha