جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ مردم مناطق مختلف بحرین در اعتراض به اهانت های مکرر نیروهای امنیتی آل خلیفه به نمادهای عاشورایی به خیابان ها آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، عصر روز گذشته مردم مناطق مختلف بحرین در اعتراض به اهانت های مکرر نیروهای امنیتی آل خلیفه به نمادهای عاشورایی به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به این اقدام طایفه ای و ضد شیعی اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان در مناطق الدیه، ابوصبیع، الشاخوره و مناطق دیگر بحرین شعارهایی حاکی از تمسک خود به نهضت امام حسین(ع) و درس های این نهضت در مقابله با ظالمان و حکومت های طاغوت سر دادند و تصاویری از آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز در دست داشتند تا نشان دهند همچنان از این عالم بحرینی در برابر آل خلیفه دفاع می کنند.

شیعیان عزادار بحرینی همچنین در حمایت از شعائر عاشورا پرچم های عزاداری با شعارهای "پرچم شهید" و "هیهات منا الذلة" در دست داشتند و تعدادی از این پرچم ها را نیز در مناطق نزدیک به کاخ حمد عیسی پادشاه آل بحرین نصب کردند تا تاکید کنند مسئولیت هتک حرمت شعائر حسینی بر عهده وی قرار دارد و وی را "یزید زمان" خطاب کردند.

در منطقه المعامیر نیز پس از آنکه مزدوران آل خلیفه به پرچم امام حسین(ع) که توسط اهالی در وسط جزیره نصب شده بود اهانت کردند، درگیری هایی میان جوانان و مردم منطقه و نیروهای امنیتی آل خلیفه روی داد و نیروهای امنیتی در این درگیری برای سرکوب مردم از گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای استفاده کردند.

مردم این منطقه نیز در پاسخ به رفتار خشونت آمیز ماموران امنیتی خیابان های متعدد این منطقه را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند تا بر مقاومت خود در برابر حملات آل خلیفه تاکید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha