پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
انتشارات اصفهان

حوزه/ کارشناس انتشارات معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان از آمادگی برای چاپ کتاب های طلاب و روحانیون با محتوای حوزوی همراه با تسهیلات از سوی حوزه اصفهان خبر داد.

نعمت الله حبیبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به تشریح برنامه های انتشارات معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه  علمیه  اصفهان در سال جاری پرداخت و گفت: انتشارات حوزه اصفهان در شش ماهه نخست امسال با درخواست چاپ 13 عنوان کتاب در موضوعات مختلف مواجه شده است که سیر اداری همه 13 عنوان پس از بررسی های اولیه مبنی بر بلا مانع بودن جهت چاپ در چهار مرحله که شامل اختصاص شابک، اخذ فیپا یا شناسنامه، اخذ مجوز از ارشاد، چاپ کتاب است، انجام شد.

وی در مورد کتاب های چاپ شده، بیان داشت: از این تعداد 11 عنوان مجوز چاپ را از اداره ارشاد دریافت کرده و تا کنون 8عنوان به مرحله چاپ رسیده و منتشر شده و دیگر عناوین به زودی چاپ و منتشر می شوند. 

کارشناس انتشارات معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد برخی از مهمترین عناوین چاپ شده، افزود: از کتب چاپ شده دو عنوان در زمینه درسی با عنوان «گذری بر اصول مقاله نویسی»  و «منبع شناسی درس اخلاق» اثر حجت الاسلام والمسلمین جلالی است، همچنین با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه ، معاونت تهذیب و تبلیغ اقدام به گردآوری و چاپ کتابی با عنوان "حوزه انقلابی" نمود.

وی افزود: کتابی با عنوان "شرح موضوعی زیارت عاشورا" در سه جلد، اثر حجت الاسلام روح الله بیدرام، ویژه طلاب و مبلغین جهت سخنرانی توسط انتشارات مرکز مدیریت حوزه اصفهان منتشر شد. همچنین با توجه به شبهات فرقه ضاله ی وهابیت از جمله شبهه وپخش جزوه ای با عنوان «زنده ها مرده اند» کتابی در نقد آن با عنوان «مرده ها زنده اند» اثر حجت الاسلام محمد رضا مشتاقیان منتشر شد.

وی در خصوص کتب پر استقبال این انتشارات گفت: کتاب "عشق من - فرزند من" اثر حجت الاسلام سید میر افضلی در موضوع تغذیه قبل از انعقاد نطفه،د وران بار داری تا پایان شیر دهی با رویکرد روایی و طب سنتی در سه نوبت تا به حال چاپ شده است که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

 حبیبی در مورد کتب آماده چاپ نیز بیان داشت: کتبی در موضوعات مختلف از جمله "شرح دعای صباح" و همچنین "چهل حدیث رضوی" در دو جلد آماده چاپ می باشند که به محض انتشار اطلاع رسانی خواهد شد .

وی در مورد آمار کتب چاپ شده با زمان مشابه آن در سال گذشته، گفت: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته هم استقبال نویسندگان و طلاب نسبت به چاپ کتاب بیشتر شده است و هم کتب چاپ شده در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته  روند رو به رشدی داشته است.

کارشناس انتشارات معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: از همه نویسندگان وپژوهشگران حوزوی دعوت می کنیم در صورتی که اثری آماده چاپ دارند، انتشارات مرکز مدیریت آمادگی دارد تا با انجام مراحل اداری، در صورت صلاحیت چاپ از سوی شورای نشر مرکز مدیریت، طبق شرایط و ضوابط اقدام به چاپ آن نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha