سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گروه امداد اسلامی آمریکا به کمک سیل‌زدگان طوفان متیو شتافت

حوزه/ داوطلبان گروه امداد اسلامی آمریکا از ایالت های مختلف، به کارولینای شمالی سفر کرده‌اند تا به سیل زندگان طوفان متیو در بخش‌های شرقی این ایالت امدادرسانی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه امداد اسلامی آمریکا به یاری طوفان‌زدگان و آوارگان کارولینای شمالی شتافتند. داوطلبان این گروه از ایالات مختلف آمریکا چون کالیفرنیا، اورگان، تگزاس و واشنگتن دی.سی به کارولینای شمالی سفر کردند تا به سیل‌زدگان طوفان متیو در بخش‌های شرقی این ایالت کمک‌رسانی کنند.

هانی حموی 29 ساله، مدیر تیم واکنش به فاجعه در گروه امداد اسلامی آمریکا گفت: دین ما به ما یاد داده، آنچه را که برای خود می‌پسندیم، برای برادرانمان نیز بپسندیم. داوطلبان امداد اسلامی پیش از ظهور شعارهای اسلام‌هراسی در رسانه‌ها مشغول به فعالیت در جامعه و  آموزش هم‌وطنان برای واکنش در مقابل فجایع طبیعی بوده‌اند و ما از مدت‌ها پیش روی کارمان تمرکز داشته‌ایم. این نفرت‌پراکنی‌های رسانه‌ای نیز تاثیری در کار ما ندارد.

کمک  گروه امداد اسلامی آمریکا  یه سیل‌زدگان طوفان متیو

نذرینا جفری یکی از داوطلبان کارولینا می‌گوید: من فکر می‌کنم مردم به زودی می‌فهمند که تفاوت زیادی میان ما وجود ندارد.

یونس برکت 22 ساله از کالیفرنیا نیز می‌گوید: هدف ما این بود که از نظر احساسی با مردم آسیب دیده همدردی کنیم.

سپاسگزاری سیل زدگان کارولینا از مسلمانان

بعضی سیل‌زدگان و ساکنان کارولینای شمالی می‌گویند که تا به حال هیچ مسلمانی را از نزدیک ندیده‌اند و از کمک مسلمانان بسیار سپاسگزارند.

کمک  گروه امداد اسلامی آمریکا  یه سیل‌زدگان طوفان متیو

اعضای تیم امدادرسانی در یک مسجد محلی اقدام به توزیع آب و بسته های بهداشتی کردند. یک زن ساکن کارولینا به مسلمانان گفت: ما واقعا ممنون کمک‌های شما هستیم. بسیاری از مردم هستند که شما را حقیقتا نمی‌شناسند و یا اهمیت نمی‌دهند، اما به راحتی می‌توان فهمید که شما به انسانیت اهمیت می‌دهید.

سازمان امداد اسلامی آمریکا امسال به 8 فاجعه داخلی از جمله سیل در لوئیزیانا و تگزاس گردباد در اوکلاهما، آتش سوزی در واشنگتن و آلودگی آب در میشیگان پاسخ داده است.

با این حال آمریکایی‌ها همیشه از حضور مسلمانان در منطقه استقبال به عمل نیاورده و پیش آمده که حتی تهدید به دستگیری و نژادپرستی ساکنان آمریکایی، جوانان مسلمان را مجبور به ترک محل کرده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha