یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاکر معاون فرهنگی تربیتی المصطفی

حوزه/ مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی بخش خواهران بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با سخنرانی معاون فرهنگی تربیتی المصطفی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین شاکر  عصر روز 5 آبان ماه در مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی بخش خواهران بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: مهم ترین هدف جشنواره ایجاد فضای تعمیق و گسترش انس با قرآن هم در بخش مهارتها و هم در بخش معارف آن در کنار اهتمام به معارف عترت طاهرین به عنوان مفسران کلام الهی است.

معاون فرهنگی تربیت جامعة المصطفی  بیان داشت: مهم ترین هدف جشنواره ایجاد فضای تعمیق و گسترش انس با قرآن کریم هم در بخش مهارتها و هم در بخش معارف آن در کنار اهتمام به معارف عترت طاهرین به عنوان مفسران واقعی کلام الهی است.

حجت  الاسلام والمسلمین شاکری ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این حرکت عظیم بین المللی در واحدهای داخل و خارج کشور جامعة المصطفی، افزود: قرآن کریم میهمانی است که از آسمان به صورت تجلی حضرت حق در کلام خود برای هدایت بشر نازل شده و از آنجا که هدف آن هدایت جانها و قلوب است، پس باید مخاطبان آن با طهارت دل و جان که از مسیر آموزه های اهل بیت علیهم السلام حاصل می شود، زمینه درک هدایت قرآنی را در خود فراهم نمایند.

در این مراسم علاوه بر حضور خواهران شرکت کننده در بخش شفاهی و داوران و استادان موسسه آموزش عالی بنت الهدی و نیز حجت الاسلام والمسلمین  دکتر صفورایی رئیس موسسه به عنوان میزبان و آقایان اسدی مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی و رحیمی از قاریان و کارشناسان قرآنی و حدیثی المصطفی نیز حضور داشتند.

گفتنی است مرحله مقدماتی مسابقات بخش خواهران این دوره از جشنواره در رشته های حفظ قرآن کریم، حفظ نهج البلاغه و ترتیل از عصر امروز در این موسسه آغاز شد و تا فردا نیز با رقابت حفاظ قرآن کریم و نهج البلاغه خاتمه می یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha