دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عرفان های انحرافی

حوزه/ استاد اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: پس از بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که یک هدف و شاخص ، پشت پرده تمام جریانات انحرافی و دروغین قرار گرفته است و آن مبارزه با مرجعیت شیعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ذکاوتمندی در دوره آموزشی "لوای اربعین" که به همت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان قم در مدرسه دارالشفا برگزار گردید اظهارداشت:اگر نگاهی به گذشته تا امروز و بروز جریانات انحرافی و دروغین بیندازیم آنچه در دستور کار همه ی این جریانات دروغین قرار دارد ضربه زدن و مبارزه با مرجعیت شیعه است که به عنوان چراغ و نگهابان دین مردم پرتو افکنی می کنند.

وی افزود: سرویس های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای ذی نفع از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا ، انگلیسی و... پس از بررسی های متعدد و گوناگون بعد از قضیه تحریم تنباکو متوجه شدند تا زمانی که مرجعیت دینی در راس جامعه اسلامی قرار داشته باشد گزندی آن امت و مملکت را تهدید نخواهد کرد.

این محقق و پژوهشگر عرفان های نوظهور و دروغین ادامه داد: بانگاهی به منطقه و خاورمیانه خواهید دید که نه بیداری اسلامی و نه بهار عربی به جایی نرسیدند، چرا که بدون حضور رهبر و فرمانده هیچ نظامی سامان نمی گیرد و خدا را باید شاکر بود که نظام اسلامی ما نعمت وجود مرجعی عالیقدر و مجتهدی فقیه را در راس امورمان قرار داده و همه موظفیم پشتیبان این امام و ولایت فقیه باشیم.

استاد اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ ستادی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیچ کسی بدون رهبر، فرمانده و راهنما موفقیتی کسب نخواهد کرد و امروز مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید به عنوان مرزبانان دین و باورهای ما در راس همه فعالیت های ما قرار دارند و دشمن به نبال نفوذ و ضربه زدن به این شاخص ها است.

حجت الاسلام ذکاوتمندی تاکید کرد: ظهور و فعالیت هدفمند گروه ها و جریانات انحرافی با پول کشورهای استعماری حربه ای است که از راه به اصطلاح دینی ضربه به دین و اعتقادات بزنند و جای بسی تاسف است پای برخی از این جریانات علی رغم اینکه آژیر خطر فرهنگی مدتهاست به صدا در آمده است و توجه جدّی به آن نمی شود، در قم باز شده است.

وی اظهارداشت: جریان دروغین احمد الحسن الیمانی یکی از این اقدامات شوم و ننگین استعمار است که طی سالهای اخیر با طرف پول های هنگفت درصدد ضربه زدن به اصل شیعه است.

این محقق و پژوهشگر عرفان های نوظهور و دروغین خاطرنشان کرد: مدت کوتاهی از عمر فرقه ای جدید به نام انصار یمانی می گذرد که از هر راهی برای ضربه به اصل شیعه استفاده می کند و درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم با یمانی از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها در تمام نقاط جهان هستند که متاسفانه کسانی در همین شهر قم به دام مبلغان این فرقه دروغنی افتاده اند.

این محقق و پژوهشگر جریانات انحرافی و دروغین با اشاره به برخی از فعالیت های انحرافی این گروه ادامه داد: جریانی که تحت عنوان احمد الحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام در اواخر سالهای حاکمیت صدام ملعون بروز کرد پس از سقوط او با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، ناصریه و بصره به راه انداخته و مؤسس جریان شخصی به نام " احمد اسماعیل گاطع(کامل)" از قبیله صیامر درحدود سال ۱۹۷۳میلادی در منطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شد وی درسال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شده و مدتی در حوزه شهید سید محمد صدر تلمذ نمود.

حجت الاسلام ذکاوتمندی با اشاره به نقلی از دکتر کورانی، گفت: آنچه احمد الحسن خود را سید می نامد ادعایی واهی می باشد چراکه بر اساس ادعای اهالی روستای صیامر هیچ کسی در این روستا سید نیست و نبوده است.

وی افزود: این فرد با این که سید نیست، و اصل و نسب او از طایفه « صیامر » معلوم و معروف است، عمامه سیاه پوشید ، و در مجامع عمومی ظاهر شد. از جمله ، با توجه به فیلمی که از او گرفته شده است ، بر بالای منبر در یک مسجدی، با لباس روحانی و عمامه سیاه سخنرانی ، وادّعاهای ضد ونقیض خودش را مطرح کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه از وی در فضای مجازی و فیلم های بدست آمده موجود است، از لحن کلام او پیداست که سواد پایینی دارد، وسخن گفتن به عربی فصیح برای او مشکل است. در آن سخنرانی در عین این که تصریح می کند که هیچ ادّعایی ندارد، واو یک مرد ساده از یک روستای ساده ای است، در همان زمان ادّعا می کند که ، « من مایه رحمتم برای اسلام، بلکه برای اهل زمینم ، هر کجا بروم اهل بیت (ع) همواره با من هستند و صریحاً می گویم که خدواند مرا برگزیده است؛ صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده، وخود صاحب نفس مطمئنه شده ام. من می خواهم شیعیان را متحد کنم از عالم و عامی؛ من آمادگی دارم حقایق را برای همه روشن کنم ، وبه صورت سیاه وسفید نشان دهم. خدا نور است وکلام او نور است. در عین حال هیچ ادعایی هم ندارم ! »

حجت الاسلام ذکاوتمندی تصریح کرد: مطالب و توضیحاتی زیادی در مورد این فرد و اقدامات فریبکارانه آن وجود دارد، یکی از مهمترین برنامه های تبلیغی این گروه، راه اندازی موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و گمراه ساختن آنان از طرق مختلف است .

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید توجه داشته باشند در دام اقدامات و فریبکاری های این گروه نیفتند اگر اطلاعات و تحقیقات مفصلی بر روی عقاید و افکار این گروه انحرافی کار کرده اید با آنان وارد بحث شوید والا از هر گونه برخورد و جدل پرهیز کنید.

لازم به ذکر است،‌ این نشست علمی پیرامون عرفان های دورغین و انحرافی روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha