یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حلقه معرفت حرم مطهر رضوی

حوزه / حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ حلقه معرفت در حرم مطهر رضوی، در شش ماه اول سال ۹۵، با حضور اساتید حوزوی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر، گفت: در سال جاری میانگین روزی 19 حلقه معرفت ویژه خانواده ها و گروه های زیارتی، با حضور اساتید برادر و خواهر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این حلقه ها با حضور بیش از 70 استاد برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می شود، افزود: در 6 ماه سال جاری ۱,۴۳۵ حلقه معرفت ویژه خواهران، در رواق های دارالاجابه و دارالحجه حرم رضوی برگزار شد که مورد استقبال خواهران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی قرار گرفت.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی تصریح کرد: طی آمارهای صورت گرفته نزدیک به 600 هزار نفر در حلقه های معرفت ویژه برادران و خانواده ها و بیش از 230 هزار نفر نیز در حلقه های معرفت ویژه خواهران حضور یافته اند.

پاسخ به 75 هزار سئوال

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جلسات حلقه معرفت، فضای پرسشگری برای زائر تدارک دیده شده است، بیش از 75 هزار سئوال در این حلقه ها مورد پرسش قرار گرفته که بیشتر آن­ها از سوی استاد حلقه، پاسخ داده شده است.

لسانی اضافه کرد: برای تشویق افراد برای حضور در مجالس علمی و پرسشگری، به افرادی که نقش فعال در حلقه داشته اند هدایایی به رسم یادبود اهدا شد که فقط در دهه پایانی صفر تعداد این هدایای در حلقه های معرفت افزون بر 2 هزار هدیه می رسد.

وی درباره کیفیت برگزار این برنامه اظهار کرد: در آغاز هر جلسه، هر یک از اساتید که محققان و کارشناسان دانشگاه و حوزه هستند، به مدت 20 دقیقه در مورد موضوع جلسه سخنرانی کرده و در ادامه به پرسش های زائران حاضر در نشست پاسخ می دهند. در این جلسات زائران گرداگرد اساتید و کارشناسان حلقه زده و در فضایی کاملا خودمانی و صمیمی، اساتید به پرسش ها و شبهات مطرح شده پاسخ می دهند.

به گفته رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی حجج اسلام گلزاده، عباسی، حاج ابولقاسمی، نهضتی و روح بخش برخی از اساتید حلقه­های معارف حرم رضوی بشمار می روند.

لسانی درباره موضوعات حلقه های معرفت رضوی اظهار کرد: این برنامه با ایجاد فضایی صمیمی و معنوی مورد استقبال بسیار خوبی از سوی زائران قرار گرفته و گزارش ها و نظرسنجی هایی که در تمامی این جلسات انجام می شود، بیانگر ابراز رضایمتندی زائران گرامی از این برنامه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha