شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رحیم پور ازغدی در همایش «حوزه علمیه تراز انقلاب

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، الگو شدن ایران انقلابی در جهان را موجب نگرانی شدید دنیای غرب و استکبار جهانی دانست و گفت: دنیای غرب امروز در تلاش است که سخنگوی اسلام تسنن را وهابیت و سخنگوی شیعیان را شیعه لندنی مطرح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسن رحیم‌پور ازغدی، پیش از ظهر امروز (سه شنبه 11 آبان) در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) تهران، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دنیای غرب و استکبار جهانی، خود را در یک حالت غافلگیری دیدند، چرا که انتظار نداشتند وقتی همه چیز این کشور تحت مدیریت آنان بود، مذهب و دین تا این اندازه تأثیر گذار باشد که حکومتی را عوض کند.

وی افزود: مردم ایران تا قبل از تحقق انقلاب و در زمان حکومت شاه، فقط نام مدرنیته شدن را می شنیدند، اما در عمل فقط بی حجابی و ناهنجاری های دیگر را می دیدند؛ مردم  می دیدند که نفت ایران صادر می شود اما اثری از پیشرفت در جامعه مشاهده نمی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: طبق اعتراف خود غربی ها، در زمان حکومت شاه، دانشگاه هایی در ایران ساخته بودند که در ظاهر خیلی هم مدرن و متمدن بود اما خروجی های آن در راستای بروکراسی سازی یک نظام وابسته کارایی داشت و عملا خروجی مفیدی برای جامعه  نبود.

وی با بیان این که در زمان رژیم پهلوی ایران به معنای واقعی وابسته بود، گفت: قبل از انقلاب، جمعیت ایران رشد 3درصدی داشت اما کشاورزی ایران حدود 1 درصد رشد می کرد و واردات غذایی نیز هر سال 10 درصد اضافه می شد و البته صادرات غیرنفتی هم که نزدیک به صفر بود.

رحیم پور ازغدی افزود: در زمان شاه حدود 30هزار دانشجو داشتیم اما اکنون حدود 5 میلیون و 500 هزار دانشجو در حال تحصیل داریم که سالانه حدود 1 میلیون نفر از آنان فارغ التحصیل می شوند؛ همچنین در زمان رژیم شاه روزانه 8میلیون بشکه نفت از ایران به کشورهای خارجی صادر می شد و پیشرفتی هم نداشتیم اما امروز با این که چند وقتی هم هست که تحریم ها رفع شده، تازه به صادرات 2 میلیون بشکه نفت در روز رسیده ایم و البته پیشرفت ها هم خیلی چشمگیرتر است.

وی  در ادامه با بیان این که غربی ها در تحلیل خود از انقلاب ایران گفته اند، اشتباه ما این بود که در مورد ایران به سمتی حرکت کردیم که مردم ایران، منافع خود را در یک طرف و منافع حکومت شاه را در یک طرف دیگر دیدند، ابراز داشت: سران استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفتند ما نگرانیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو و سرمشق دیگر کشورهای دنیا تبدیل شود، لذا نباید بگذاریم مشکلات کشور ایران حل شود؛ همچنین اگر توانستیم این نظام را ساقط کنیم یا حداقل در رده های مختلف نفوذ کنیم؛ که اسناد لانه جاسوسی آمریکا پر از مطالبی است که مسئله نفوذ را مطرح می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در اسناد لانه جاسوسی آمریکا که چند روز دیگر سالروز تسخیر آن است، در خصوص پروژه نفوذ گفته شده که باید از برخی روحانیون مطرح ایران که ایده ای متفاوت از امام خمینی(ره) را دارند، استفاده کرد؛ با این ایده که در عصر غیبت امام زمان(عج) هیچ اقدام سیاسی برای تشکیل حکومت صحیح نیست؛ و باز غربی ها تأکید دارند که این کار، مهمترین اقدام ما برای سکولاریسم سیاسی است.

وی افزود: غربی ها می گفتند باید با این کار، تلاش برای تحقق حکومت سیاسی قبل از ظهور امام زمان(عج) را نامشروع نشان دهیم و برای تحقق این مهم افراد مختلفی را در درون نظام جمهوری اسلامی ایران حتی تا سطح مرجعیت داریم؛ البته که کسانی بودند که در زمان شاه، به زندان رفتند اما در نهایت مقابل امام و انقلاب ایستادند؛ غربی ها در اسناد خود مطرح کرده بودند که می شود روی این افراد حساب کرد.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به دیگر دسیسه های دشمنان برای الگو نشدن نظام جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورهای دنیا، گفت: در اسناد و اعترافات دشمنان آمده است که اگر چه انقلاب اسلامی ایران پیروز شده اما نباید بگذاریم امام خمینی(ره) به سخنگوی شیعه تبدیل شود، چرا که درک تجربه آیت الله خمینی(ره) انرژی خاصی را به تمام جهان اسلام تزریق می کند؛ و البته دشمنان برای تحقق این ایده خود که خمینی سخنگوی شیعه و الگوی دیگر کشورها نشود، پروژه شیعه لندنی را مطرح می کنند.

وی افزود: غربی ها برای الگو نشدن جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورهای اسلامی، مطرح کردند که باید از شکاف بین اسلام تشیع و اسلام تسنن که یک فرصت برای ما محسوب می شود، استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: دنیای غرب امروز در تلاش است که سخنگوی اسلام تسنن را وهابیت و سخنگوی شیعیان را شیعه لندنی مطرح کند، در حالی که 80 تا 90 درصد مردم سنی مذهب جهان اسلام، محب اهل بیت(ع) پیامبر هستند و با وهابیت نیستند و باز غربی ها در ادامه این بحث خود عنوان می کنند که شهید مطهری و دکتر شریعتی در از بین بردن شکاف بین شیعه و سنی در جهان اسلام تلاش فراوانی کرده اند.

وی افزود: غربی ها در ابتدای انقلاب اسلامی ایران مطرح می کردند که روحانیت با علم مخالف است و ...، اما امروز بعد از گذشت سال ها از انقلاب، رشد علمی ایران 13 برابر متوسط جهانی است و این تحریم های هسته ای هم برای جلوگیری از این پیشرفت است که عدم صداقت غربی ها را نشان داد.

رحیم پور ازغدی با بیان این که غربی ها در ابتدای انقلاب، جلوگیری از فعالیت های اجتماعی زنان توسط  جمهوری اسلامی را مطرح می کردند، اما امروز زنان ایرانی در عرصه های علمی و اجتماعی حضور کم نظیری دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی خواست به گذشته بازگشت کند، بلکه خواست تا به اسلام اصیل بازگشت کند و از این رو نباید بازگشت به اسلام را با بازگشت به  گذشته مخلوط کرد و یکی دانست.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha