جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

حوزه/ حافظ قرآن کریم با بیان این که خانواده ها از کودکی فرزندان را با قرآن آشنا کنند، گفت: برخی اوقات جوایز کوچک می تواند مشوق بسیار خوبی برای ترغیب کودکان به حفظ قرآن باشد.

حسن حسین زاده حافظ ممتاز هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: از حوزه علمیه خراسان رضوی در مسابقات قرآن و حدیث حوزه شرکت کردم و شش سال نیز در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستم.

وی افزود: حافظ بودن برای یک طلبه فی نفسه یک مزیت به شمار می رود و قطعا در دروس حوزه نیز کمک شایانی به طلاب می کند؛ هم در دروس حفظی و هم در دروسی که مفهومی هستند نیز این حفظ قرآن بسیار راهگشا است.

نفر چهارم هفتمین دوره مسابقات قرآن وحدیث حوزه در خصوص نحوه علاقه مندی به حفظ قرآن نیز گفت: در دوران کودکی همراه پدر در محافل قرآنی حضور می یافتم و طبق روال بسیاری از جلسات قرآن همیشه جوایزی به کودکان برای حفظ قرآن اهدا می شد و در همان کودکی همین مشوق های کوچک مایه ای برای علاقه به حفظ شد و در ادامه نیز این عشق به حفظ در وجود من شکل گرفت.

وی اظهارکرد: درست است که همیشه حافظان طلبه جایگاه خوبی در عرصه حفظ کشور دارند ولی نباید از این نکته غافل شد که جای کار بسیاری در زمینه توسعه مباحث قرآنی در حوزه وجود دارد.

این طلبه حافظ قرآن یادآورشد: در سال های اخیر این فضا بهتر شده است و نمونه آن نیز برگزاری مستمر مسابقات قرآن وحدیث حوزه است که نشان از عزم مدیران برای تحول در این حوزه دارد.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که حوزویان به شکل شخصی با قرآن مانوس هستند ولی افزایش مهارت های آنها در حفظ و قرائت قطعا به آنها برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha