یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
قرآن

حوزه/ قاری طلبه از استان خراسان رضوی رویکرد جدید مدیران حوزه به توسعه دانش قرآنی در حوزه های علمیه را نوید بخش توصیف کرد.

حجت الاسلام مهدی تقی پور، نفر برتر مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید کشور در حاشیه هفتمین مسابقات قرآن و حدیث حوزه در مشهد اردهال به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: امسال از حوزه علمیه خراسان رضوی در مسابقات ملی قرآن و حدیث حوزه شرکت کردم و حضور در جمع طلاب قرآنی کشور را فرصتی ناب برای خود می دانم.

وی افزود: در دوران تحصیل در قم از محضر اساتیدی چون استاد خدام حسینی و استاد ابوالقاسمی و عباسی بهره مند شدم و پس از حضور در دانشگاه حوزوی رضوی در مشهد نیز از محضر اساتید مجتهد زاده و سادات فاطمی بهره بردم.

نفر اول مسابقات داشجویان سراسر کشور یادآورشد: خوشبختانه با مشاهده حضور طلاب قاری در این مسابقات و مشاهده کیفیت قرائات وجد بسیاری در من ایجاد شده است زیرا خوشبختانه هر روز بر سطح کیفی و فنی و معرفتی طلاب در عرصه قرآن افزوده می شود.

وی گفت: نکته مثبت این است که هم سطح کیفی مسابقات مناسب بوده است و هم اینکه عنایتی که در سالهای اخیر نسبت به قرآن کریم در حوزه های علمیه انجام شده است موجی از امید را در دل علاقه مندان به قرآن کریم ایجاد کرده و راه روشنی نیز در این مسیر باز کرده است.

این قاری طلاب از استان خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه این عنایت هم در عرصه فرهنگی با برگزاری مستمر مسابقات قرآن در مدارس علمیه انجام شده است و هم در عرصه آموزشی با ایجاد دروس جدید قرآنی روح قرآن در عرصه دروس حوزوی بیش از گذشته دمیده شده است.

وی گفت: امروزه با مشاهده تلاوت هایی که قاریان طلبه اجرا می کنند به روشنی در می یابیم که سطح قرائات روز به روز در حال افزایش است و این مساله نشانگر عنایتی است که مدیران عالی حوزه در عرصه اجرایی و آموزشی و فرهنگی روی این مطلب دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha