یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اربعین حسینی تنها پیاده روی نیست بلکه نشانه استکبار ستیزی هم بوده و فرصتی برای تبلیغ اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در آیین بدرقه طلاب و اساتید حوزه خراسان شمالی اعزامی به اربعین حسینی اظهارداشت: برای این که زیارت با معرفتی داشته باشیم باید بدانیم امام ما را می بیند، کلام و سلام ما را می شنود و جواب سلام را بر می گرداند، لذا از این فرصت الهی هم برای خود و هم برای تبلیغ دین بهره ببرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در بین حسنات حسنه ای وجود دارد که جامع تمام حسنات است و آن قرب الی الله است و دستیابی به آن هم مستقیم نیست، بلکه وسیله می خواهد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این آیه قرآن که می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ، ادامه داد: دراین آیه آمده است "اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! تقواي إلهي را پيشه كنيد و نزد خداوند وسيله و واسطه با خودتان ببريد (و براي تقرب به او وسيله‌اي بجوييد)".

وی ادامه داد: در بین وسیله ها هم تفاوت وجود دارد، اقرب الوسایل تا ابعد الوسایل نزدیک ترین وسایل الی لله اهل بیت علیهم السلام هستند که اگر بخواهیم وسیله ای برای قرب الی الله بجوییم باید دنبال سریعترین و کامل ترین وسیله باشیم و آن نیز جز محبت اهل بیت (ع) چیز دیگری نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کشتی اهل بیت (ع) سرعت و دقتش به سوی قرب الی الله زیاد است، افزود: باز در بین کشتی هایی که وجود دارد یک کشتی است که از همه کشتی ها سریعتر ما را به قرب الی الله می رساند و آن کشتی اباعبدالله الحسین(ع) است، "کلهم سفینة النجاه و سفینة الحسین اسرع" همه کشتی نجاتند، ولی کشتی حسین(ع) سرعت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه همه اهل بیت (ع) دوست داشتند در کشتی اباعبدالله (ع) قرار بگیرند با اینکه خودشان کشتی نجاتند، اظهار داشت: سفر شما که امروز عازم زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی هستید برای کسب حسنه ای است که به همه حسنات می ارزد و راه رسیدن به این حسنه جز خانه اهل بیت(ع) نیست و در بین ائمه(ع) نیز گل سرسبد و جلودارشان حسین بن علی(ع) است.

وی ادامه داد: امام باقر فرمودند «من لم یات قبر الحسین علیه السلام من شیعتنا کان منتقص الایمان، منتقص الدین و ان دخل الجنة کان دون المؤمنین فی الجنة / از شیعیان ما هر کسی قبر حسین علیه السلام را زیارت نکند، ایمانش ناقص است و اگر اهل بهشت باشد، مقامی پایین تر از دیگر مؤمنان خواهد داشت، اینها همه نشانه عظمت امام حسین(ع) است».

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: این که حرم ائمه(ع) را آیینه کاری می کنند شاید به خاطر این است که آیینه ضعف و کمال انسان را نشان می دهد، بنابراین ما که به زیارت می رویم یعنی در مقابل آیینه قرار گرفتن و عیب خود را دیدن و خود را با ائمه(ع) که میزان اعمال هستند بسنجیم و در صدد کسب کمال بر بیاییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه به پیاده رفتن به زیارت در روایات سفارش شده است، خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) با اینکه می توانستند سواره هم بروند 25 بار با پای پیاده به خانه خدا مشرف شدند.

برپایه این گزارش، مراسم بدرقه طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی به اربعین حسینی در محل امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) همراه با مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است زائران پیاده اربعین حسینی خراسان شمالی از مرز چزابه وارد خاک عراق شوند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha