شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ در بعضی روستاها خانه عالم وجود دارد، ولی روحانی عالمی که بتواند جامعه را اداره کند وجود ندارد و یا کم است. بنابر این باید حوزه و مبلغین به فکر هجرت به شهرها و روستا ها باشند و مساجد را خالی نگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفتند:  انتخابات آمریکا چهره واقعی مسئولین این کشور را برای مردم دنیا مشخص کرد و همه متوجه شدند چه مشکلاتی در این  کشور وجود دارد.

 ایشان در ادامه افزودند: قرآن کریم به مسئله ضعف انسانها در موضوعات مختلف اشاره می کند و این نشان از فقر مطلق بشر در برابر ذات اقدس ربوبیت را دارد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که حوزه در پیدایش و تداوم انقلاب اثر گذار بوده،  افزودند: باید قدر انقلاب را دانست و برای عظمت و تداوم آن تلاش بیشتری کرد.

معظم له با بیان اینکه در شرائط حساسی قرار داریم و رسالت روحانیون و مبلغین نیز بسیار سنگین است، بیان داشتند: رهبرانقلاب تاکید بر انقلابی ماندن و تدوام آن دارند، برای همین امر لازم است به بعضی عوامل مانند  علم و عمل توجه کرد.

 ایشان افزودند: روحانی و مبلغ موفق کسی است که از تحصیل، تعلیم و تعلم، هیچگاه خسته نشود هر چه قدر علم در حوزه ها  بیشترشود، راحت می توانند تفقه در دین کنند.

معظم له بیان داشتند:  جای تاسف دارد در بعضی روستاها خانه عالم  وجود دارد، ولی روحانی عالمی که بتواند جامعه را اداره کند  وجود ندارد و یا کم است. بنابر این باید حوزه و مبلغین به فکر هجرت به شهرها و روستا ها باشند و مساجد را خالی نگذارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند:  همین خالی بودن شهر ها و روستا ها از  روحانیون، باعث مشکلاتی در مسائل مختلف شده و از جمله  آن حضور عده ای در کنار قبر کوروش است و بدتر اینکه شعارهای که ما برای رهبر و امام راحل فریاد می زنیم این عده هم در آنجا همان شعارها را فریاد زدند و بالاخره همه چیز خود را کوروش دانستند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: انقلاب ارکانی دارد که  مردم، ولایت فقیه و اسلام  از آن جمله هستند، یکی از رسالت های حوزه ها تبیین این ارکان در جامعه است. نباید این ارکان مهم فراموش شود.

معظم له تاکید کردند: مسئله که حقیقتا نباید هیچ وقت فراموش کرد، اخلاق مداری و مردم مداری روحانیون است، باید سعی کرد با رفتار و اخلاق خود مردم را  جذب دین کنیم.

ایشان بیان داشتند: بعضی دولت ها می گویند تا ایران است دنیا در خطر است؛ ولی باید به آنها فهماند اسلام است که باعث امنیت است و باید سعی کرد اسلام را در جهان  ترویج داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha