یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی از بعضی مسائل مانند به اجرا در نیامدن توصیه های مراجع و بزرگان دین در موضوعاتی چون امر به معروف و نهی ازمنکر، حرام بودن دیر کرد بانک ها، اشتغال برای جوانان و فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  سردار احمدی، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) و اعضاء یادواره شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم گفتند: خدای متعال زمانی که  انبیاء (ع)را به سمت مردم فرستاد با دو سلاح جهاد و کتاب، مبعوث و هدایت کرده است تا کسانی که نمی خواهند هدایت شوند با این دسته افراد جهاد کنند.

این مرجع تقلید افزودند: جهاد و هدایت دو روشی بود که حتی ائمه طاهرین(ع) هم آن را ادامه دادند و هرگز در برابر دشمن ناتوانی و سستی نکرده و تسلیم نشدند.

*شهادت معامله با خدا است

معظم له  جایگاه شهدا را بسیار رفیع و بلند مرتبه دانستند و بیان داشتند:  شهادت معامله با خدا است و این ها کسانی هستند که در راه خدا به جهاد پرداخته و به خاطر حیات دین از جان و مال  خود گذشتند.

 ایشان افزودند: رستگاری بزرگ این است که انسان با خدا معامله کند و چه عملی بالاتر از اینکه انسان با جان خود با حضرت حق تعالی معامله کند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: شهدا خصلت های فراوانی دارند و از جمله آن، با حضور خود درصحنه های نبرد دشمن را به خشم می آورند.

 * پاسداشت مقام ایثار و شهادت در جامعه فرهنگ عمومی شود

معظم له بیان داشتند: تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا در حقیقت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها است و باید کاری کرد این مسئله در کشور تبدیل به فرهنگ شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه رسانه های جمعی و ملی هم می توانند در این عرصه نقش خود را به خوبی ایفاء کنند از بعضی مسائل مانند به اجرا در نیامدن توصیه های مراجع و بزرگان دین در موضوعاتی چون امر به معروف و نهی ازمنکر، حرام بودن دیر کرد بانک ها، اشتغال برای جوانان و فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان انتقاد کردند.

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه  مردم بحرین در صورتی موفق می شوند و می توانند انقلاب خود را پیروز کنند که جهاد کنند، ابراز داشتند:  به میدان آمدن تنها و چند تا شعار خالی دادن  اثری ندارد؛ پیروز شدن خون می خواهد، خون است که انقلاب ایران را پیروزگردانید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha