جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتابخانه دیجیتال

حوزه/ در حال حاضر جامع‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتالی جهان اسلام، با امتیازاتی ویژه برای بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا که گویشوران این زبان‌ها به بیش از ۵ میلیارد نفر می‌رسد، در اختیار جامعه مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام قریشی در نشست مسئولان پایگاه مجازی جامع منابع اسلامی با مدیر موسسه امام هادی(ع) ضمن معرفی این پایگاه گفت: پایگاه اینترنتی منابع اسلامی، پایگاهی است فراگیر که به جمع‌آوری، ساماندهی و ارائه منابع اسلامی می‌پردازد.

وی گفت: نگاه نو و جامع به موضوع منابع اسلامی در فضای مجازی، جامعیت در جمع‌آوری، ساماندهی، سرفصل نویسی، قابلیت دسترسی آسان به متن و... با در نظر گرفتن تناسب سلایق و عرف مخاطبان همان زبان، از امتیازات پایگاه اینترنتی منابع اسلامی است.

حجت‌الاسلام قریشی در تبیین اهداف این سایت ابراز داشت: پدید آوردن پایگاهی جامع و کامل از منابع اصیل اسلامی و برقراری فضای ارائه نظریات علمی میان دانشمندان اهل سنت و شیعه، بدون تعصب و پیش‌داوری با تأکید بر اصل وحدت اسلامی، از اهداف پایگاه اینترنتی منابع اسلامی است.

وی ادامه داد: بررسی و کارشناسی مطالب موجود در سایت قبل از بارگذاری، با هدف وحدت و رعایت حریم مذاهب اسلامی، از جمله وظایف ساختاری همکاران ما در پایگاه است.

سردبیر پایگاه جامع منابع اسلامی با اشاره به تعداد مترجمین این پایگاه گفت: عمده مترجمین این مرکز، از طلاب زبده غیر ایرانی جامعه المصطفی انتخاب و گزینش می‌شوند. در حال حاضر جامع‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه دیجیتالی جهان اسلام، با امتیازاتی ویژه برای بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا که گویشوران این زبان‌ها به بیش از ۵ میلیارد نفر می‌رسد، در اختیار جامعه مسلمان است.

گفتنی است پایگاه جامع منابع اسلامی شامل قسمت‌های مختلف در فضای مجازی است که کاربران در داخل و خارج از کشور، می‌توانند از آن استفاده کنند.

قابلیت دریافت تمامی مطالب موجود در سایت اعم از کتب، مقالات و نشریات بدون محدودیت و کاملاً رایگان، رده‌بندی کلیه مطالب سایت بر اساس ۸ عنوان موضوعی اصلی با بیش از ۸۰ سرفصل و زیر فصل با روش تقسیم‌بندی اصیل اسلامی، قابلیت جستجوی پیشرفته با تعیین فاکتورهای گوناگون اعم از موضوع، نویسنده، ناشر، مترجم، و…، استفاده از جدیدترین روش‌های برنامه‌نویسی با هدف سهولت استفاده از مطالب سایت و کسب رضایتمندی مخاطبین سایت، بروز بودن محتوا «طبق آخرین آمارگیری، مطالب موجود در سایت به بیش از ۶۰۰۰۰ عنوان می‌رسد که این رقم با توجه به به‌روزرسانی مداوم در حال افزایش می‌باشد»، تنها بخش از امتیازات این پایگاه است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha