شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید توسعه آستان‌های مقدس امامزادگان به گونه‌ای باشد که هر یک از آن‌ها قطعات پازل جامع و مؤثر باشند و از نگاه‌های منطقه‌ای در طرح‌های توسعه‌ای پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع) که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: روشن کردن سریع تکلیف کسانی که در اطراف امام‌زاده حسین (ع) صاحب ملک و خانه هستند یک وظیفه دینی و شرعی است و نباید مردم را در بلاتکلیفی رها کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طرح توسعه‌ای امامزاده حسین (ع) باید منطقی صورت بگیرد و در آن نیازهای استان مورد توجه قرار گیرد و بر مبنای آن عمل شود.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید تناسب توسعه امامزاده حسین (ع) را با حرم‌ پیامبر (ص)، حرم‌ امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام رضا (ع) در نظر بگیریم و بر اساس آن عمل نماییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید با نگاه به بقاع متبرکه اصلی و در نظر گرفتن حرمت آن‌ها دست به کارهای توسعه‌ای بزنیم و در برجسته‌سازی بقاع متبرکه استان، از بقاع متبرکه اصلی پیشی نگیریم و بر مبنای نگاه ملی و فراملی کار را پیش ببریم.

وی ادامه داد: سازگاری طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با طرح‌های دیگری که در قزوین در حال اجراست و یا قرار است بعدها اجرایی شود، بسیار مهم و ضروری است.

این استاد حوزه افزود: در حال حاضر برای آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) طرح توسعه‌ای در نظر گرفته شده است که پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای استان و شهر قزوین است و باید تلاش کنیم تا طرح توسعه‌ای آستان مقدس امام‌زاده حسین (ع) و سایر امامزادگان هم‌افزایی فرهنگی و معنوی را برای استان به ارمغان بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: باید توسعه آستان‌های مقدس امامزادگان به گونه‌ای باشد که هر یک از آن‌ها قطعات پازل جامع و مؤثر باشند و از نگاه‌های منطقه‌ای در طرح‌های توسعه‌ای پرهیز شود.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: مشارکت‌های همه دستگاه‌های متولی باید کاملاً شفاف باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم؛ ضمن این‌که این شفاف‌سازی نباید سرعت کار را کاهش دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: خداوند دستور داده که امانت‌ها را به اهلش بسپارید و باید این رسالتی که بر عهده داریم را به عنوان یک امانت الهی در نظر گرفته و به بهترین شکل انجام دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha