دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شعار سال ۱۳۹۶ اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، اهتمام به اقتصاد مقاومتی را کلید تقویت تولید ملی و اشتغالزایی پایدار در کشور دانست.

حجت الاسلام  مجید حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرمایشات نوروزی امسال مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی نه یک سال و دو سال که باید سال ها به عنوان یک هدف و استراتژی کلان در کشور مطرح باشد و در این میان مسئولان و دولتمردان باید شرایط تحقق آن را به کمک مردم و بخش خصوصی فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به این که حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشور ماست، گفت: چنانچه بخواهیم در مقطع حساس فعلی با معضل بیکاری و رکود در کشور مقابله کنیم، راهکارش همانا اهتمام به اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن در همه سطوح و بخش هاست.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه ها در ترویج و تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: حقیقتاً اگر رسانه ها به ویژه رسانه های جمعی در این عرصه وارد میدان نشوند، قطعاً ما نمی توانیم به همه اهداف خود در نام گذاری شعار سال دست یابیم و لذا رسانه ها امروز یک وظیفه تاریخی دارند و به عنوان حلقه رابط میان مردم و مسئولان می بایست این نقش تاریخی خود را جامه عمل بپوشانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تقویت اقتصاد داخلی و قدرتمند شدن جامعه اسلامی در بخش اقتصادی یک دستور قرآنی و دینی است، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم ، ما قبل از هر چیز باید از درون قوی و قدرتمند شویم و بکارگیری هر آن چه در استطاعت نظام است را در دستور کار قرار دهیم که طبق آیه قرآن، نتیجه اش ایجاد هراس در بین دشمنان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha