دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش مبلغین، روحانیون و  ائمه جماعات مدارس استان قم

حوزه/ائمه جماعاتی که در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند باید امر به معروف و نهی از منکر را در میان دانش آموزان مدرسه و سایر جوانان احیا کنند و از نیرو‌ی جوانیِ جوانان، برای نهادینه کردن این امر الهی در خانواده‌ها و جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در همایش مبلغین، روحانیون و ائمه جماعات مدارس استان قم که چهارشنبه شب در جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ذی‌الحجه بیان کرد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر منعقد شده است شاهد احیا امر به معروف و نهی از منکر در میان نوجوانان و جوانان باشیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تاثیرات مثبت بسیار زیادی در جامعه دارد؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند بد‌حجابی و بی‌حجابی را کاهش دهد.

وی افزود: ائمه جماعاتی که در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند باید امر به معروف و نهی از منکر را در میان دانش آموزان مدرسه و سایر جوانان احیا کنند و از نیرو‌ی جوانیِ جوانان، برای نهادینه کردن این امر الهی در خانواده‌ها و جامعه استفاده کنند.

*امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح شود

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح شود، چراکه همین مسأله می تواند جلوی فسادها را بگیرد و نمی گذارد که قبح گناه ها بیفتد و از طرفی با توجه به این که قرآن همه ما را در برابر ما مسئول می داند، حداقل می توانیم در روز قیامت این جواب را داشته باشیم که ما تذکر خودمان را دادیم هرچند اثر نگذاشت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر در قرآن وجود دارد اظهار کرد:‌ آیات متعددی در بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و باید به این آیات و امر الهی توجه ویژه داشته باشیم زیرا همانطور که هر شخصی موظف است خود را اصلاح کند، در قبال دیگران نیز موظف است و باید در اصلاح دیگران نیز تلاش کند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین‌ برود و دیگر کسی به این امر الهی توجه نکند، یقینا عذاب الهی نازل خواهد شد. وقتی که فساد گسترش پیدا کند، فرزندان دچار فساد می‌شوند و زمانی که فرزندی دچار فساد شود، خانواده‌ها دچار مشکل می‌شوند و در نهایت جامعه نیز فاسد می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha